Tuesday, April 19, 2011

Tiada Sebab Tipah


Assalamualaikum.

Hari tu masa tunggu train dekat stesen KTM Tanjung Malim, sahabat saya, Tipah sedang dalam dilema. Dilema sama ada beliau mahu melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan di Ireland ataupun di Cardiff.

Beliau tanya saya, kenapa saya nak Ireland? Puas jugak saya fikir, sebab saya memang suka Ireland sejak dua tahun yang lalu. Masa nak isi form MARA punya application, saya usha fail PDF nama-nama negara untuk study medic, dan saya nampak perkataan Ireland. Dan saya terus jatuh hati dengan namanya walaupun saya tak pernah pergi Ireland pun.

Saya pun tak tahu kenapa macam tu. Saya just memang suka Ireland. Jadi bila sahabat saya mengemukakan soalannya, agak speechless di situ. Kalau orang tanya kenapa bukan United Kingdom, mungkin saya speechless jugak. Sebab saya tak pernah pergi sana. Dan saya takde sebab untuk tak suka UK jugak.

Untuk sahabat saya Tipah, saya harap awak membuat pilihan yang tepat. Of course lah kalau awak tanya pendapat saya, sudah tentu lah saya akan suruh awak pilih Ireland. Tapi, ini adalah masa depan awak. Pilihlah dengan sebaik-baiknya dan sewarasnya-warasnya.

Kalau nak pergi UK, saya akan terus menyokong, tapi kalau pergi Ireland, sokongan saya bertambah dua kali ganda. Kalau awak nak pergi UK, walaupun Cardiff ranking ke-30 dalam list MARA, saya tetap sokong dengan mengatakan ranking tak penting, apa yang penting awak belajar menjadi doktor yang berjaya.

And saya rasa awak akan pilih Ireland. Haha. Family awak kan suruh pergi Ireland, pergi je lah. Hoho. Awak kata awak ada tengok video, brothers Ireland ramai yang menarik minat awak kan, apa lagi Tipah? I will be there to listen to your love stories.

Apa-apa pun, ini keputusan awak. Saya tak boleh buat apa-apa. Terpulanglah. Terpulanglah Tipah, walaupun kalau saya dapat tahu awak nak pergi UK jugak, saya akan rasa sedih. Sekejap je laa kot rasa sedih sebab lepas saya dah berkahwin akhir first year(HAHAHA.BAJET GILA), saya tak sedih dah.

Orite, selamat study Tipah. Sekian, wassalam.

14 comments:

tipah said...

awak saya?? aha..romantiknye awak ni..hoi2..malu la den ..awat p letak nme den kt blog mu ha??ahaha..jap..yg ayat akhir tu xbole bla..bajet sedih konon..ahaha..
kte tggu dan lihat ye..maybe i need your 2 kali ganda sokongan..hahaha..da2..anyway, i truly appreciate it ain...thanx yo..=)

Yasmin Yahaya said...

haha.. tp kalo aku jd kwn ko, maybe aku pegi cardiff kot. sbb ape? sbb dpt experience baru. haha.. ireland pun baru jugak. tp environment maybe different because xde budak yg kite kenal. tp kalo pegi ireland, nanti kesengalan kwn ko bertambah 2 kali ganda sbb sama dgn ko lg. haha!

Norain Ishak said...

tipah, haha.all de best to you laa tipahh.

min, jangan cuba pengaruhi tipah okeyy.HAHA.

Daniera said...

tetiba nampak mcm2 watak2 along n ana dlm cite 5 tahun 5 bulan by hlovate tu lak :) heheh

Norain Ishak said...

kak daniera, haha.along and ana dlm novel tu?haha.main2 jer.

AreHadi82 said...

walaupun saya tak pernah pergi ireland, tp saya suka nama negara tuh... eheheh, sy tak kisah ain nak belajar kat mana2 pun, yg penting, 6 bulan ke setahun beliau di sana, saya nak pergi melawat beliau dalam 2 minggu ke sana... okies ain, see u in Ireland

tipah said...

nk menyemak jap..minye: tula psl..the feeling nk explore the road not taken tu membuak2 plak..but at the same time mcm takut..huhu..xpe2..insyaAllah, ape2 pn, itu yg terbaik..=)

Norain Ishak said...

arehadi82, watever la sistaa.

tipah, weyh, mr vroege cakap, pergi ireland.

Yasmin Yahaya said...

tipah: anyway, good luck and all da best whatever choice u make. once u make up ur mind, do it and enjoy it to the fullest. dont regret it.

ain: ah ko.. mane2 pun bedal baik je.. tp kalo same2 dgn ko, i can say dat ur sengal become double... haha!

Yasmin Yahaya said...

tipah: anyway, good luck and all da best whatever choice u make. once u make up ur mind, do it and enjoy it to the fullest. dont regret it.

ain: ah ko.. mane2 pun bedal baik je.. tp kalo same2 dgn ko, i can say dat ur sengal become double... haha!

tipah said...

minye: come on..mcm perli je yg ak ni pn sengal mcm ain..haha..anyway, tq sume..
ain: ireland, here we come!!!!insyaAllah =)

Norain Ishak said...

min, tipah tak sesengal kau min.HAHA.

tipah, insyaAllah =))

Daniera said...

kalo betul pun ape salahnya. rezeki kutip pengalaman berumah tangga di negara orang. hehe.. ape2 pun wishing u all the best in everything u do :)

Norain Ishak said...

kak daniera, hehe.insyaAllah.take care of your baby. :)