Friday, February 4, 2011

Sweetnya! Ceh.


Assalamualaikum.

Hey. Sweet tu apa haa? Aku lately ni, banyak sangat lah tengok drama korea. So, tahu-tahu je lah penulis drama korea macam mana en. Semua nak buat adegan sweet-sweet. but, bagi aku adegan sweet-sweet tu bukan adegan kiss-kiss okey, tapi more on the way a person treat another person.

Aku teringat episod 4 cerita Single Daddy In Love malam semalam. Perempuan tu kata, awak boleh pegang tangan saya kalau awak rasa sejuk. And Oh Jiho pun malu-malu genggam tangan perempuan tu and masuk dalam poket baju sejuk dia. And and, aku pun tutup muka tangan kiri, sebab taknak ayah aku tengok aku dah senyum gila-gila.

Oh ya, pelakon kegemaran aku sekarang Oh Jiho. Dia tak jambu, ada muka kelakian dan paling penting i can see the qualities of bapa penyayang dalam lakonan dia dalam drama tu. Sweet lagi! Okey, maafkanlah penyakit angau aku ni. Minye pun dah sedia faham penyakit yang takde ubat ni. Err, aku rasa kawan-kawan terdekat aku pun dah tahu penyakit aku ni. Hoho.

Kat fb siang tadi, aku kata,

There were some muda-mudi endon around me just now at ktm ukm. Suddenly aku rasa macam aku sedang jadi xtra dalam sinetron endon. Serius.

Aku tak tahu kenapa, aku berasa teruja gila time tu. Mereka waktu tu depan kaunter tiket ktm ukm, and aku pulak duduk depan tu. Sambil tu baca majalah solusi(eh, sweetnya gadis yang baca majalah tu,HAHA), and dengar lah diorang speaking endon sebijik dalam drama. Bukan apa, selalunya aku dengar slang endon yang lain, contohnya cam bibik-bibik,buruh-buruh.

Yang aku jumpa siang tadi, memang aku rasa student kot yang belajar abroad kat negara kita. Maybe lah. Terngiang-ngiang lah percakapan diorang tu. And one of dialog yang aku dengar, ada seorang guy ni yang maybe tiru skrip dalam sinetron Safa & Marwah dia kata, "aku ni gantang bukan?" dekat kawan perempuan dia.

LOL. Nasib baik endon. Kalau melayu, aku dah muntah time tu jugak. And nasib baik muka beliau ala-ala hero sinetron tu. HAHA. Orite lah, itu je ceritanya. Kejap-kejap, ada sesiapa mempunyai definisi mengenai 'sweet'? Aku selalu guna term tu tapi sendiri tak sure maksud dia. So, nak tahu gak la maknanya.

Okey, daaa! Wassalam.

p/s-lagha betul lah entry hari ni.

8 comments:

Yasmin Yahaya said...

aku rasa sgt lawak bile ko kate mcm dlm sinetron indon! funny~ LOLs

Norain Ishak said...

minye, that's the truth min..aku baru je nak berlamaan kat situ,tup2 kakak aku call kate dah sampai kat bawah tu.ceit.

Anis Zahorin said...

sweet tu manis hahaha~~
memg lagha pun entry nih...
tapi sengih je baca...huahuahua~

Norain Ishak said...

anisah, haha.sape suh bace.tetttt.haha.

M. Faiz Syahmi said...

ko left handed.?

Norain Ishak said...

faiz, kanan-handed.apsal?

M. Faiz Syahmi said...

aku tengok tulisan ko cam lefthanded. ahha.

silap pandang agaknya.

Norain Ishak said...

FAIZ, OKEY.BARU DPT TANGKAP KOMEN KO.