Saturday, February 5, 2011

Bengkek

Assalamualaikum.

Berita tergempar. Seorang gadis yang bajet sweet teah terlanggar sliding door di dalam rumah kakaknya dalam keadaan sedang control sweet. Perh, sakit doe. Kebas mulut aku sebentar. And bila usik dengan jari, ada darah. Ceh, ni nak nangis nie!

Mula-mula bajet cool lah masuk bilik air nak basuh. And basuh lagi lah sakit. Pastu baru lah bajet jadi anak manja mengadu kat mak and ayah. Nak gi klinik, malas lah pulak. Bibir luka je pun. Papepun, syukur gigi tak patah! Kalau tak, bisu lah aku kat ky nanti.

Lar ni tengah letak ketap mulut dengan towel. Gerak-gerak bibir untuk make sure still boleh mengukir senyuman. Senyum tu kan sedekah. Hamba ni tak berharta, itu lah hulurkan senyuman lah cara hamba nak bersedekah ya pun.

Maybe tiga empat hari ni, mulut maybe susah sikit kot nak senyum elok-elok sebab aku rasa macam bengkak sikit. Perh, kesian lah rakan-rakan kat ky tengok aku jadi pendiam and tak buat lame jokes.

Oh oh, maybe diam itu lebih baik. Maybe Allah nak ingatkan jangan asyik sembang lagha je. HOHO. Eh, entry hari tak lagha kan? Sekian, wassalam.

3 comments:

Norain Ishak said...

ummu,ape ko buat ni komen pagi2 buta.weyh.aku x kiasu doe.bukak cuti,jom suruh aku kiasu,ok!btw,aku sedang dlm proses mengecutkan bibir ye.lol.bibir angelina jolie tak cun!

Yasmin Yahaya said...

haha! Ko mmg.! Angau je. Len kali hati2..

Norain Ishak said...

minye, lol.mungkin time tu aku ingat aku dlm cerpen rekaan aku kot.tett.