Thursday, July 29, 2010

Je t'aime, Je t'adore..


You know you love me. I know you care. Justin Bieber again weyh.


Salam. Hari ni mari kita layan jiwang dengan bahasa Perancis. Haha. Ni semua gara-gara kat kolej aku ada cikgu chemistry yang ada French accents yang agak pekat. Mathematishion (mathematian), concetrashion (concentration), leobol (label) adalah words glamour yang dah jadi sebutan. Dah macam loghat negeri sembilan pun ada sebab ending dia ada O O bunyinya tu.


Dah tu, bajet macam orang takde kerja, bukak youtube sebab nak belajar cara French people pronouce numbers and alphabets. Seronoknya kalau dapat belajar bahasa asing especially French. Ye lah, bahasa Perancis ni kan famous sebagai love language. Jadi boleh lah dipraktikkan sebagai madah-madah cinta dalam gerbang perkahwinan. Haha.


So, mari kita belajar beberapa quote-quote French yang jiwang sikit ni. Haha.


Je t'aime..
I love You..

Je t'adore..
I adore You..

Tu es ma joie de vivre..
You are the joy of my life..

Tu es mon mon amour..
You are my love..

Mon amour pour toi est éternel..
My love for you is eternal..

Mon amour pour toi est si grand que le Mond..
My love for you is as grand as the world..

Tu es mon mon amour..
You are my love..

Tu es mon homme..!
You are my man..!

Tu es magnifique..!
You are amazing..!

C'est pour toi que je suis..
I am here for you..

Toi et moi- Ça ne changera pas..
You and me- It doesn't change..

Tu es ma meilleure amie..
You are my best friend..

Amour de ma vie..
Love of my life..

J'veux etre avec toi..
I want to be with You..

Ton amour est précieux comme l'or..
Your love is precious as gold...


Tapi dalam bab sebutan yang betul, aku tak tahu lah pulak. Kalau cikgu chem aku cikgu French tu, aku dah selamba dah pergi tanya macam mana nak sebut. Hehe. Nanti lah, bila segala urusan aku dah selesai, aku nak belajar jugak bahasa French ni. Especially cara dia pronouce. Terbelit lidah aku kot bila nask sebut macam dia sebut dalam youtube tuh.


Okeylah, itu je nak cerita hari ni. Tetiba teringat novel aA+bB. Teringat addin dengan benz guna bahasa apa entah waktu time diorang nak dancing. Sweet gila. Jadi, aku akhiri entry hari ini dengan ucapan salam dan...


"Aimer et être aimé sera la grande affaire de toute notre vie." ~ Rousseau.
"To love and be loved will be the greatest event in our lives."

No comments: