Thursday, June 10, 2010

brader luv 3 : bella boleh blah


salam..hari ni nak cerita pasal segmen brader luv kat xfm lagi..haha..dah jadi segmen feveret aku pulak..sambil baca nota chem, sambil dengar xfm..so, hari ni, kesahnya adalah mengenai perempuan mata duit-duitan...


ini bella yang boleh blah..!


kisahnya begini..adalah seorang mamat ni, namanya sharul..sharul bagitahu kat brader luv pasal gefren dia..gefren dia ni dah terkantoi dengan sharul ni..sebab ada satu hari, sharul terserempak dengan gefrennya nama bella..bella tengah jalan berpegang tangan dengan seorang lelaki lain...


suspek ar kat sharul..waktu dia bagitahu prob die, cool je suara dia..takde gaya nak mengamuk macam singa..selalunya kalau perempuan, dah jadi mak singa dah kalau boyfren dia curang..pergh..baik budak si sharul ni..penyabar orangnya..


so,brader luv call si bella..and bella ni pun cool jugak..dia admit lah die keluar dengan lelaki tu..and die mengaku gak die memang ade affair ngan mamat tuh..and waktu tu gak die kata, dia nak break up dengan lelaki tu and blah blah blah...


alasan dia nak clash, ialah kerana si sharul ni macam kurang kemampuan..bella kata si sharul ni bila ajak makan tempat sedap2 sikit, taknak..nak beli barang make-up dia tak mampu...and dia rasa dia macam takde mase depan dengan si sharul ni..bella kata lagi, dia rase lebih secure dengan boyfren dia yang baru tuh..


ah, bella memang mata duitan..mentang-mentang si sharul tu kerja kat kedai buku je, suka-suka je nak curang..kenapa mula-mula bercinta dulu, tak kisah plak si harul tu keja kedai buku, kenapa baru sekarang nak beralih angin? memang mata duitan..dan malang betul lah boyfren baru si bella dapat gefren hampeh macam tuh..


and bella ni bagi aku, memalukan kaum perempuan..memalukan! sebab apa, sebab dia kate si sharul tak mampu beli make-up die sumer..apa dia ingat hidup perempuan ni 100% bergantung dekat lelaki ker? bella, carik duit sendiri lah, sis! beli barang guna your own money lah! jangan duk nak menghabiskan duit orang..!useless lah hidup macam tuh..!


ceh, aku pulak yang angin yer..kalo pompuan nak carik suami, takut lelaki tu jenis player..tapi kalo aku jadi lelaki, aku rasa aku takut kalau pompuan tu jenis pisau cukur dan mata duitan segala..kot-kot aku muflis, terus dia blah tinggalkan aku..


akhir sekali aku nak cakap, carik duit banyak2 umpama nak hidup seribu tahun lagi, dan beribadat umpama nak mati esok hari..sekian, salamm..


p/s-bella memang boleh belah!


6 comments:

Afiqah Azlee said...

Memang tak boleh blah!

Yasmin Yahaya said...

weh, ain! bukan ko memang cam bella ke?? hahahaa

Norain Ishak said...

@mas- jangan perangai macam tu yer mas..

Unknown said...

macam2lahh. hadoi. tula bukan lelaki je pandai curang. pompuan pon same. eh nak mgaku jantina laki japs boleh tak? huhu, malu ni ade pompuan macam ni :(

Norain Ishak said...

@ minye- eh, bukan macam ko ker?come on min..cam tak kenal aku jer..

@ bunbun- haha.memang memalukan.bunbun jangan jadi macam si bella ni,ok.

Anonymous said...

I support you...hehehe.