Wednesday, October 3, 2012

Lagi Update About 2ndYearMedicStudent Corcaigh


Assalamualaikum.


Agak busy sebenarnya and kinda macam takde idea sangat nak brainstorming tulis entry yang berilmiah. Huu. Tapi saje jugaklah nak update blog. Hehe. So, tentang life sebagai 2nd year medical student, sekarang kitorang dah ada GP attachment. Wait wait wait, GP tu apa? GP stands for General Practitioner. Kiranya GP ni macam doktor doktor yang korang selalu jumpa dekat klinik tu lahh.


Ada banyak tempat untuk GP attachments ni, and aku pulak dapat kat Kinsale, insyaAllah! Okey for those yang tak pernah ke Ireland, Kinsale ni kira macam tempat perlancongan jugak lah. And aku tak pernah pergi sana lagi, but luckily my partners (ada lagi tiga orang which are semua malaysiansss, tak berkembang langsungg hoho) ada yang dah pernah pergi sana. 


Amboi kemain aku buat GP attachment kat tepi lauttt =D


So, excited jugak lah nak buat GP attachment, firstly sebab tempatnya kat Kinsale, insyaAllah. Secondly sebab nanti we are going to have our very first patient lahhh kononnya. Bila tanya senior yang dah buat kat Kinsale, she said nanti buat history taking, and then clinical examination jugakk. So, serius tak sabarr! Harapnya dapat timba banyak pengalaman dari GP aku tuhh and dari attachments tu sendiri.


Oh untuk pengetahuan korang juga, buat masa ni aku tengah belajar pasal modul neuroscience. Kalau nak senang faham, belajar pasal brain lah. MasyaAllah. Hebatnya otak yang Allah kurniakan kat kita ni. Macam-macam okey functions dia. Sangat cool untuk dijadikan sebagai bidang untuk buat research tapi takde lah sampai nak bercita-cita jadi neurologist. 


Orite lah sebenarnya takde idea nak cakap gapo. Layan gambar je lahh. Hoho.


 Meja study,, amboi rajin study yer, ameenn =D



 Ain in black, Jelina in red, Tipah in yello. Dan macam power rangers punya kalerr.



 Me and normi dah macam women in black pulak.



 On my way to Tesco which is just about 4 miniutes from my house.



 There we go, Tesco at Wilton Shopping Centre, dibuka 24hours. Coolio.



 My favourite yogurt everrr. Sedap sangat and addictive juga. Sobss.



 Depan bus stop 205 di college road. Lama gila tunggu bas, sempat snap gambar bagaiii.



Inilah town corkk. Pergi banyak kali pun tak bosan, hehee.



And the best picture of the day!!


Sebenarnya nak show off langsir baruuu. Thanks landlord ku madam mercedesss, love youuu =))


Oh yeah, that my buddy at night. Kalau pasang heater sebelah katil, aku letak dia sebelah aku so aku tak dapat direct heat from heater. Hihi.


Sekiannnn!

1 comment:

Anonymous said...

sweetnye last picture tuh... teringin nak ada satu jugak... yg tak laratnya, siap berselimut tuh, mengalahkan aku yg berpantang ni... aku pun tido xselimut...eheeh..
-Asiah-