Friday, September 28, 2012

What To Expect In 2nd Year Medic UCC

Assalamualaikum.


Hari ini sangat hectic. Pukul 9am sampai 12 noon ada lectures, and then from 12noon to 2pm ada anatomy lab practical pula. Nasib baik takde tutorial CP. Tapi nanti untuk next week, ada kelas tutorial CP untuk group aku from 2pm to 4pm. So overall my schedule for Friday would be from 9am to 4pm non stop!


Mengadu kat sisters Cork, they said nanti dah masuk hospital from 7am to 6pm. Kalau oncall pulak lagi lahhh 24hourss. And that's why orang tanya, kenapa nak jadi doktor camni? Hehe.


So, kat sini, nak ambil kesempatan share sebahagian status oleh senior ky dan senior UCC saya, Dr Fairuz.


"..Memperisterikan seorang doktor bererti suami juga telah berkorban, 'meminjamkan' isteri mereka kepada masyarakat. Percayalah setiap titik peluh yang dicurahkan oleh isteri, pastinya ada juga habuan buat suami. Kesusahan yang bakal dihadapi sesuatu yang pasti ada penyelesaiannya. Sukar tapi boleh dilakukan. Ramai contoh teman-teman yang telah menghadapi pengalaman ini dan masih bertahan malah cukup 'enjoy' dengan pahit manisnya.."


Actually status tu special lah untuk orang yang takut nak bermenantukan doktor ataupun memperisterikan doktor. Haha. Boleh baca status penuh di sini --> http://www.facebook.com/muhammadfairuz.azmi/posts/531009696915671


Takde benda sangat pun nak tulis, just nak letak snapshot from short notes yang aku ambik masa sharing session dengan senior 3rd year tentang 2nd year punya study.


Modul neuroscience..


Modul renal.. Modul Pharmacology..


Modul Pathology...


Modul Clinical Science & Practise..


Modul Behavioural Science..


Pesanan terbaikkkk. Hihi



So, yeah, that's it! Scary jugak sebenarnya, tapi kita kena lalui jugak 2nd year ni. Semoga dipermudahkan Allah segalanya! =D

No comments: