Monday, September 26, 2011

Ingat Kau Hygienic Sangat

Assalamualaikum.


Dessert tadi. Kiwi and strawberi and yogurt.



Hari ni first time ada kelas Medical English. Ianya untuk improvekan communication skills in English lah. Ah teacher dia sangat bestttt! Nama dia Norin ke apa entah ejanya. And aku pulak, saja gedik introducekan diri as NO-RAIN. As teacher cakap, "You come to the wrong place,,,". Haha. Sebab sini kan selalu hujan dowh.



Memang senior dah cakap, kelas ni memang kelas sembang. So, sangatlah seronok!! =))


Kita memang pembersih.




Antara yang disembangkan ialah pasal if you like a boy, macamana nak bagitahu. And aku pun just selamba lah cakap, "send an email to that boy,,". Eh eh. Pernah buat ke? Teringat BP. Ini sangat sengal lah.



Pastu ada jugak sembang pasal macam culture shock or benda yang kita tak biasa kat sini. So, first pasal toilet. Kitorang cakap ah kitorang basuh guna air. People here guna tisu je. Tandas kat sini pun dry kan. Dry tu okey. But nak biasakan guna tisu tu, rasa macam tak bersih pulak.



Western Gateaway Building



And tadi masak masak telur kicap, berlaku lah satu tragedi yang buatkan roomate aku yang TOUGH tu terasa hati. Apalah tipahhh! Haha.



Housemate Irish : nanti boleh tak next time guna toilet lap basah-basah tu sebab takut nanti tergelincirbla bla blah lah (aku translate)
Aku and Roomate : okey, we are okey.
Housemate Irish : terima kasih (aku translate)



Actually terasa gak lahhh. Sebab intonation dia macam tak boleh blah kan. But try to be "culturally aware" (phrases dapat dari english class) lah. Omputih kan jenis cakap straight forward. Kita melayu je lah atas dunia ni yang tahu cakap berlapis-lapis. 



Oh pastu masa kelas english tu, aku mention gak lah pasal cara diorang basuh pinggan. Diorang guna besen kecil and then letak air and sabun. Dorang guna span lap lap pinggan bilas guna air sabun, pastu lap. Macam apa je? Bajet hygiene lah toilet taknak basah, tapi pinggan ada sisa sabun. Jadi takyah ah nak agungkan sangat omputih ni.



And even cikgu English aku tu tahu, Asian people are more hygienic that Western people. So, banggalahhh weyhh! And keep on jadi orang yang pembersih!


Okeylah. Study. Sekian, wassalam.

2 comments:

AreHadi82 said...

Hahahha... I Loike your n3 for today...
We are hygenic... :-)

nurulhusnazubir said...

tpi sedih bila y basah itu mengotorkan..

meaning, air tu basah, n patutnya membersihkan, tpi klau kt toilet surau msia..or toilet awm tempat2 lainT_T mcm ape je..air y ptutnya mcucikan, jdi faktor kotor, sbb btakung n kumpul sisa2 y xpatut :(