Saturday, June 25, 2011

Parlimen Belia And Bersih 2.0

Salam.

Ada dengar pasal parlimen belia?
Aku baru tahu pasal perkara tu hari ni masa tengok Meja Bulat Astro Awani.
Harap parlimen belia ini bebas daripada ideologi politik dan cuma kisah isu-isu yang diutarakan belia.
Tak nak lah macam parlimen sedia ada, mesti nak involve politik.

Pasal perhimpunan Bersih 2.0.
Kenapa ada yang bantah?
Kenapa polis tak bagi permit?
Visi bersih tu takde pulak tulis jangan undi bn.
Tolong cer!

Polis tahan 2orang edar baju bersih.
Edar baju free pun salah?

Sekian.

6 comments:

Anonymous said...

bantah sebab orang tak nak jadi huru-hara la kak oiii. tak bleh pikir ke ?

tak bagi permit ? laaa. tak baca surat kaba ke ? dah tak de yang mintak. memang la polis tak bagi. aduyaii.

apa plak kaitan ngan bn nye ? motifff politik sangat tulisan akak ni.

orang suruh duduk runding semeja ngan spr, tak nak pulak. nak jugak buat perhimpunan HARAM. nak sangat bawak budaya negara luar masuk. bukan budaya kita la kak oiii. pegi la melalak dalam dewan nu. jangan kacau tempat awam !

sekian !

Anonymous said...

cer cite huru hara apa? traffic jam?
org da byk kali berunding dgn sprapa benda yg jalan? xde satu hapaa!
tu pengundi hantu ramai, ada org yg da mati pn nama guna balik. bwh satu alamat berpuluh2 orang punya nama, ada alamat yg tak wujud pn diada2kan. bagi kad pengenalan pd warga asing smata2 nak mngundi BN.

msia nak sgt ikut mcm budaya maju tp bab politik,keterbukaan tak mau ikut. kang jap g aku pcaya kuar lak isu psal hak melayu.. ni soal kebersihan pilihan raya. nak lawan, biar adil. BN menang? tak kisah. tp biar bersih.

perhimpunan haram? sapa kata haram? polis? krajaan? kalau da cara baik2 cakap, runding, petisyen tak boleh jalan dgn org cmnie..apa lg nak buat?nk buat mcm mesir tu? itu baru nma huru hara. yg wat phimpunan aman jd huru hara tu trak FRU, polis yg mggertak org ramai, sembur air asid tak kira pd budak2, wanita..

Amanina said...

anonymous pro n kon :)

Quraisyia Talib said...

Bersih 2.0 enthusiasts claim that BN tampers with the votes of the General Election. Then, in 2008 why did BN simply give away 5 states to the opposition and why would BN allow PAS to reign over Kelantan for many years? Please explain this 'logic'. Thx =D

ape pon tak boleh said...

if the current system is not really clean and transparent enough how come the opposition can still get those 5 states.. I do believe some improvisation in our current system are needed.. but I think as long as there is still open door regarding this matter we don't need such road demonstration... we don't live in such communist country where the people don't have the channel to express their ideas... just a piece of my thought :)

nazrinafifi said...

'we don't live in such communist country where the people don't have the channel to express their ideas...'

*the truth dark fact is, Malaysia is really are!!