Friday, May 20, 2011

Facebook Memang Tak Best, Oleh Itu Mari Bertwitter

Assalamualaikum!


Pesanan perosak bahasa : Kalau pening baca yang english punya version, sila baca versi melayu di bawahnya. LOL. Saja letak dua versi, sebab aku rasa kelakar bila ayat bm aku translate jadi bi. Selamat membaca ayat tunggang-langgang.


Hello people! What's up? Haha. Crazy is not update the old blog. Three weeks coats! Activate back up any new. But, then I realized now, facebook normal ni je, takde an interesting way. Just weird, how can I addicted to facebook at one time (JAP err is used everywhere, it's just three weeks ago coats).

Maybe because at no twitter. Tu closer look is one that, I put this widget, yes, three weeks ago. Bukak deactivate facebook and twitter. Twitter is simple. I just need to follow who I want to know the news from him. If the kind of facebook, how crowded je kan. So, now, i love twitter 1000 times more than facebook.

So, anyone want to know the news from me, ceh, like a popular budget pulak kan, can lah follow. If you want to know the news and what I want to say, that just pop up in my brain, can lah follow. If you do not want to know, is takyah follow. Easy-measy.

If facebook can upload photos, twitter shall jugak. But due to yfrog lah. But okay fine. And I like twitter because I like it. I have not been many followers, so, take what you want to say like je. To be sure takde followers from ky, so, I can say je what I think I'm not satisfied. Hoho.

And reason to not like facebook, facebook friends want to go near 800, but I do not feel up to even half of what I know. Want to remove friends, internet speed is not what want. So, if bukak home facebook, look at the status-status people I do not know. So, a little fiber in situ.

Okay lah. That's all for today. Once I start writing already, I think, tomorrow I will write again, God willing. Maybe want to write the chapter exam. Thank you, good study, yours respectfully.


*******************************************************


Hello people! What's up? Haha. Gila lah lama tak update blog. Tiga minggu kot! Facebook pun baru activate balik. But, baru aku sedar sekarang, facebook ni biasa je, takde yang menarik pun. Cuma pelik, macam mana aku boleh addicted dengan facebook pada suatu masa dulu( err takde lah dulu mana pun, it's just three weeks ago kot).

Mungkin sebab dah ada twitter. Tu tengok lah dekat sebelah tu, aku letak widget ni, yes, three weeks ago. Deactivate facebook and bukak twitter. Twitter lebih simple. Aku hanya perlu follow siapa yang aku nak tahu news from dia. Kalau macam facebook, macam crowded je kan. So, now, i love twitter 1000 times more than facebook.

Jadi, siapa nak tahu news dari aku, ceh, bajet macam orang popular pulak kan, boleh lah follow. Kalau nak tahu news and apa-apa yang aku nak cakap, yang just pop up dalam otak aku, boleh lah follow. Kalau taknak tahu, takyah follow lah. Easy-measy.

Kalau facebook boleh upload gambar, twitter pun boleh jugak. Tapi kena guna yfrog lah. Tapi okey apa. And  aku suka twitter sebab aku suka. Aku tak banyak followers, so, ikut suka je nak cakap apa. Yang pasti takde followers from ky, so, aku boleh cakap je apa-apa yang aku rasa aku tak puas hati. Hoho.

And sebab untuk tak suka facebook, friends dekat facebook nak masuk 800, tapi aku rasa tak sampai separuh pun yang aku kenal. Nak remove friends, internet tak berapa nak laju. So, kalau bukak home facebook, tengok status-status orang yang aku tak kenal. So, agak serabut di situ.

Okey lah. That's all for today. Once aku dah start menulis, aku rasa, esok aku akan menulis lagi, insyaAllah. Maybe nak tulis pasal exam. Sekian, selamat study, wassalam.

No comments: