Sunday, April 3, 2011

LAME : Skype


Assalamualaikum.

Aku nak komen pasal Skype. Ala, takkan tahu kot. Aku ada benda alah ni pun rasanya akhir tahun lepas kot. Itupun Minye yang beria suruh ada akaun Skype sebab masa tu Yahoo Messegger aku macam sengal.

Aku terfikir kalau Skype ni one day boleh memberi keuntungan pada penggunanya pada masa akan datang. These are just a few examples.


1. Minta pandangan dari pakar kaunseling or pakar motivasi.

Motivator makes money. Aku suka nak motivate orang tapi diri sendiri pun tak termotivate. So, kalau mana-mana anon tiba-tiba mintak aku motivate ke melalui skype, kalau dapat charge per hour kan seronok. Kredit dalam akaun skype dia mengalir masuk dalam akaun skype aku. Ceh!


2. Minta diagnose penyakit. Oh sepatutnya kena webcam lah fren.

Contohnya lah kepala korang benjol. Haha. So, korang nak pergi klinik, malas. Nak pergi google, pun tak tahu nak guna terms apa. So, boleh terus tanya pada doktor skype. So, doktor skype pun akan diagnose korang. Lagi bagus kalau ada webcam laa. So, nanti doktor skype tu pun charge korang untuk khidmat diagnosis dia and consultation dia.


3. Minta definisi sesuatu term sains.

Maybe ada satu tenaga pengajar sains yang aktif online. So, if student just malas nak google, boleh terus tanya kat cikgu on skype tu. Lagi cepat! Lagi detail mungkin. Cam biasa, charge per words.

Ah, kalau fikir pasal duit, semua benda boleh buat duit. Masuk toilet pun kena bayar kot. Sekian, wassalam.



p/s-
Joke of the day by tipah : Bapa penyayang is a coenzyme for ain-ase. (LAME LAME!!)
p/s/s-
Skype aku cuma ada 7 contacts.



No comments: