Sunday, April 3, 2011

Tips Memotivasikan Diri & Psikologi Peperiksaan

Assalamualaikum.

Sila scroll ke bawah untuk link ke tips-tips tanpa perlu membaca entry tak penting.

Sorry lagi. Haha. Asyik blogger ni je update, takde orang lain ker? Who cares derr, blogging is the way i release my stress. Eh, mana ada stress.

Semalam, kawan aku mengadu, yang dia baru sedar banyak facts dia lupa. Lol. Aku pun sama kot. So, di situ sedikit sebanyak menaikkan level stress memandang masa untuk make sure diri sendiri ingat sedetail-detailnya amat lah sukar di saat-saat akhir.

Tapi, jangan stress sangat okeyy. Doa lah banyak-banyak Allah kurniakan ilham (tetiba teringat kak Ilham dalam sinetron safa and marwah) masa jawab exam ni.

Time cuti tu, aku ada dengar motivasi pagi yang lepas subuh tu (ceh nak tunjuk aku bangun awal laa tuh), ustaz tu kata, jadi doktor, lagi lah kena pantas bila nak diagnose patient. So, dengan izin Allah lah, doktor tu dapat berfikir dengan pantas sebab dapat ilham dan idea dari Allah.

Senang cerita, kita tak boleh depends dekat usaha diri sendiri je, tapi kita kena bergantung kat Allah jugak. Dia yang menentukan segalanya.


Oh, ini ada satu website yang aku tak sempat nak explore, but macam best je especially kome yang nak final exam dah. Goodluck! Wassalam.

No comments: