Wednesday, February 9, 2011

ANGAH : BIBIR BARU & MITOSIS

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Dah dapat bibir baru. Ceh. Terima kasih kepada proses mitosis yang berlaku pada bibir. Mitosis membantu dalam replacement of cells dan juga repair of tissue. Paling penting, terima kasih pada Allah yang mengizinkan proses mitosis itu berlaku.

Dengan izin-Nya, proses mitosis yang memulihkan bibir aku yang tercium sliding door pada hari sabtu yang lalu, berjalan dengan cekap dan pantas. Dalam tempoh empat hari, bibir aku pulih 98%. Alhamdulillah.

Itu lah yang bestnya bila kita belajar pasal tubuh badan sendiri. And sebab tu aku beria-ia nak belajar medic. Sebab semua yang kita belajar, automatically mengingatkan kita betapa sempurnya Allah mencipta kita. Bayangkan kalau takde proses mitosis, habis lah bibir hamba.

Sekian, to my sister, Angah, tolonglah jangan tutup pintu sliding door kau yang kat dapur. Aku taknak firas yang comel jadi mangsa dalam kegelapan malam. Sekian, wassalam.

7 comments:

Yasmin Yahaya said...

haha! patutnya ko kene hati2..

Anis Zahorin said...

hoho..hati hati ye lain kali..

Hanis Amanina said...

boleh tak ko berlakon balik cene ko accident ni? haha aku tak leh bayangkan ko langgar pintu, tapi bibir ko yg cedera. :D

Norain Ishak said...

min & anisah,

baik mem.lepas ni saya akan lebih berhati2..:)

hanis,

aku malas ar nak g ktt nak tunjuk demo.tapi,kau boleh tolong berlakonkan.mula2, tutup lampu,pastikan keadaan gelap and takde sinaran cahaya.samar2 pun boleh laa.

pastu berdiri menghadap pintu bilik kau dalam jarak 1meter dari pintu.and then kau jalan ke hadapan kira-kira dengan kelajuan 100meter per hour ke depan and just aggap pintu tu colourless or invisblee.

and cium la pintu untuk spenuh hati.haha.

AreHadi82 said...

Sila pakai spek ketika berjalan...

Hanis Amanina said...

hahaha. aku bayangkan kepala yg terhantuk dulu. sbb aku selalu jalan tertunduk bawah hahaha

Norain Ishak said...

angah, daaaaaa..

hanis, haha.cehh.down to earth lah koo.hahah.