Wednesday, January 26, 2011

Status FB Yang Aku Nak Sangat Postkan


Assalamualaikum.

Dah nak habis bulan Januari dah kan. Betapa cepatnya masa berlalu. Tup-tup, nak cuti raya cina dah start hari Sabtu ni. Entah kenapa, aku rasa macam takde perasaan jer nak cuti. Aku ni betul ke tak ni?

Mungkin tak betul. Sebab kawan-kawan kat ky ni selalu nampak aku ni macam seorang yang gila-gila, suka kacau orang, as well as buat lame jokes. Tapi diorang tak tahu sebenarnya dalam otak aku pikir apa.

Setiap hari, setiap masa, setiap detik, ceh, benda yang bermain kat kepala otak aku are :

  • May June ni nak sit for 12 papers. Yahoo!
  • Semoga Allah mudahkan proses persediaan exam yang tinggal lagi berapa bulan je.
  • Aku ni fly ke mana ni?

Mendapat result aac pada peperiksaan AS-Level yang lepas sebenarnya menggoyahkan kekonfidenan aku untuk mendapatkan AAA dalam overall A-level. Dan oleh itu, aku rasa aku perlu menggunakan mekanisme yang sama time nak spm dulu. Yakni, berangan dan bayangan.

Time spm, aku berangan aku dapat 9A and tunjuk kat mak and imagine betapa gembiranya ekpresi muka mak. This time, aku cuba applied benda yang sama with additional berangan. Aku berangan nak post status dekat FB, " Alhamdulillah. Give thanks to Allah! ".

Eventho aku rasa, everyday kita kena bersyukur. Tapi takde lah nak post setiap hari en. Cukuplah kalau ayat itu dipostkan pada hari yang paling menggembirakan hati seorang pelajar. Aku akan terus berangan macam ni, kalau ini yang boleh mengingatkan aku daripada buat perkara-perkara lagha.

Sekian, wassalam.

3 comments:

M. Faiz Syahmi said...

"sebenarnya menggoyahkan kekonfidenan aku"

wuhoooooo..! ayat ni menggelikan pankreas aku.!

oke., semua orang ada benda tu kan.? ingat robocop.? lol

Norain Ishak said...

faiz syahmi, hahah.geli lagi ke pankreas ko?haha.

M. Faiz Syahmi said...

agak laa. keh2.