Sunday, November 21, 2010

The Adventure of Minye, Expected Shopping & Hot Questions


Salam. Ewah, tajuk entry gila lah tak boleh blah. Dah macam tajuk movie pulak. Ahah. Orite, hari ni aku rasa gembira. Sebabnya dapat jumpa Minye yang obes. Last aku jumpa dia bulan Jun. Alhamdulillah, ada rezeki aku jumpa dengan Minye lagi kali ini.


Dari kiri : Ain Sanggojae, lelaki india yang tak dikenali, Minye obes.


So, tempat pertemuan macam biasa, kat Mid Valley lah. Takkan kat kelab malam kot. Eheh. Main activity kitorang adalah sembang, sembang dan sembang sepanjang kitorang jalan-jalan dalam Mid tu. Aktiviti selingan adalah seperti membeli-belah.Sekarang aku terpaksa admit bahawa, perempuan memang suka shopping.


Aku pun dah macam suka shopping. Sengal. Hari ni aku membuang duit dengan membeli cadar katil untuk next sem, beli blouse untuk tambah collection sebab makin lama aku makin malas nak pakai baju kurung sebab nak kena gosok dulu and beli sedikit barang-barang keperluan untuk tempoh seminggu.


Pasal persekitaran Mid pulak. Pasal dating lagi. Kepada couple yang tiada akad nikah atau yang bakal ada atau yang dah bernikah, oh please, tolong jangan bermanja-manja depan aku. Aku tak kahwin lagi dan jangan cemarkan pemandangan dan pemikiran aku. Kalau ya pun suami isteri, nak bermanja balik rumah lah. Yang tak suami isteri tu, aku tak tahu nak cakap apa.


Seperti tertera pada tajuk entry, hot-hot questions. Soalan yang aku terpikir semasa menyengalkan diri dengan Minye. Soalan berikut sama sekali tidak mempunyai sebarang baur yang ditakuti meninggalkan perasaan kurang senang kepada sesetengah pihak.


  1. Adakah golongan remaja hari ini perlu mempunyai kekasih tanpa akad nikah?
  2. Jika jawapan anda ya, berikan sebab dan fungsi kekasih tanpa akad nikah anda kepada diri anda pada masa ini dan masa hadapan?

Aku teringin sangat nak tahu sebab orang berpakwe dan bermakwe. Serius. Sekian, salam.

6 comments:

M. Faiz Syahmi said...

sebab manusia adalah hidupan berfitrah. fitrah hidupan perlu berpasangan. sedangkan tumbuhan pun berpasangan, inikan pulak manusia.

yang berpakwe makwe sebelum nikah tu., sebab mereka tidak dapat berdikari dengan sendiri dari segi mental fizikal.

mental tidak kuat untuk berdikari sendiri lalu mencari seorang lelaki yang dapat disayangi untuk membantu menguatkan mental.

fizikal jugak begitu.

tapi., mungkin jugak kerana mereka sudah gatal.












































gatal pada kemaluan.

M. Faiz Syahmi said...

oh.. inilah minye..~ comel.! :D

minye., nak mengurat boleh.?
nak pilih i atau klcc.? :D

Ateey said...

muke ain xmenahan..haha

Norain Ishak said...

faiz syahmi, ayat last tu sangat tak boleh blah yer.btw, minye tak layan lah ngorat2 ni.huahua.


atiqah, so??

M. Faiz Syahmi said...

kalo xlayan ngorat2., mesti layan pinang meminang kan.? :D

Asiah Cun said...

i like ur pink blouse... nice...