Monday, October 11, 2010

Senget : Korean Drama Personal Taste


Salam. Drama Korea Personal Taste berjaya buat aku 'senget' bak kata Minye. Ni pertama kali aku tengok drama korea dari mula sampai habis. And this drama adalah drama korea pertama yang berjaya menembusi laptop aku. Means that, before ni aku memang tak pernah ada drama korea dalam laptop lah.



Senget tak senget. Tengok Lee Min Ho senyum, aku pun ikut sama senyum sorang-sorang. Gila. Cerita ni tak berat sangat dari segi jalan cerita, so, aku sangat enjoy menonton. Especially enjoy scene-scene yang sweet. Ceit. Gadis tipikal betul lah suka scene sweet-sweet ni.


Tak kisah lah kome nak kata aku tipikal ke apa, the point aku nak cakap, Jeon Jin Ho lakonan Lee Min Ho is kinda a girl's dream guy. Muahaha. What the senget aku cakap macam ni entah. Well, maybe bukan semua girls rasa macam tu, but aku rasa macam tuh. Ahah.


Watak Jin Ho dalam cerita ni pun sweet. Pandai memasak, pandai kemas rumah, pandai buat masker muka. Erm, secara tuntasnya, aku melihat watak Jin Ho sebagai seorang guy yang setia, caring, romantik dan ada sense of humour. Btw, Jin Ho dalam cerita ni sweet bukan sebab muka dia, but ke-sweet-an itu datang dari karakter Jin Ho tu sendiri.


Haish. I wish that my husband will treat me like how Jin Ho treat Gae In. Ok. Itu ayat minda senget. Ahah. So, kesimpulannya, aku sangat suka cerita ni. Even lagu Younha Can't Believe It dalam Personal Taste pun aku dah download.


Pergh. Sejak bila entah aku layan korea-korea ni. Buat tebiat. Ok. Itu je. Sekian, salam.

No comments: