Wednesday, September 1, 2010

Alkisah Bergayut Dengan...


Salam. Pergh. Seronoknya hari ni dapat bergayut waktu orang tengah solat terawikh. Ceit. Kantoi liat pergi tarawikh bila nak dekat cuti-cuti raya ni. Tak baik betul lah. So, please jangan contohi sikap aku ni, okey.


Dia kata dia single lagi. Ahaha.


Lepas azan Isyak berkumandang, tiba-tiba dapat panggilan dari kawan lama. Nama dia Izzati Najib. Tinggal di Kampung Kerinchi and sekarang buat Diploma Kejururawatan dekat Kolej Segi. Dia ni kiranya macam kawan baik and kamceng gila zaman sekolah rendah dulu. Oh, dulu aku sekolah rendah dekat SK Alam Shah kat Petaling Jaya ya.


Suara dia dah lain. Tak bunyik macam zaman sekolah dulu. Ceit. Memang lah lain, suara pun matang jugak kan. Dia pun kata suara aku lain. Dah tu sempat puji aku tu. Puji aku dah berisi. Puji aku semakin rajin sebab aku dah pakai spec. Haha. Pastu aku puji lagi diri aku, aku cakap aku dah tinggi, lagi tinggi dari dia. Eheh.


Pastu sembang pulak pasal perkembangan terkini budak alam shah. Dia tanya, ada ke budak alam shah kat kolej aku ni. Aku cakap lah nama budak sekian dan sekian. Ada dua orang. Seorang dah nak fly, seorang lagi sama batch. And jahat gila aku. Sempat lagi aku kutuk budak alam shah yang sama batch tu dah jadi lagi rendah dari aku.


Hari ni plak besday dia. So, aku memang tak lupa lah cuma tak boleh nak wish je sebab lost contact for about 7 years jugak. Tup-tup dia dapat nombor aku dari budak alam shah lain. Ingat jugak dia dekat aku ni ya. And baru-baru ni jumpa kat fesbuk, dah lain dah mukanya. Dah tak macam kanak-kanak riang dah. Hehe.


Hope the friendship will remain forever. Walaupun dah lama gila tak jumpa, aku still ingat memori dengan dia kat alam shah dulu. Pergi kantin. Pergi bookshop. Teman pergi toilet. Pergi praktis nasyid. Sama-sama tolong cikgu kemas buku teks sekolah dekat stor. Banyak sangat benda yang kami buat together yang aku tak lupa.


And yang paling kelakarnya, eventho zaman sekolah kami rapat, kami tak guna kata ganti nama 'aku kau', tapi 'kita awak'. Pergh, skema gila kan.Harap dapat jumpa dia. Mest kekok gila bila jumpa semula. Bayangkan last time kami jumpa waktu form 1, sekarang ni masing-masing dah habis sekolah. So, kekok ke tak kekok tuh?


Okey lah, itu je bicara hati hari ni. Sekian, salam.

No comments: