Friday, August 20, 2010

Bazaar Ramadhan Ky


Dadih coklat & kelapa & Roti John.


Tak sabar nak makan bila dah masuk azan maghrib nanti!!!


Salam. Baru je pulang dari meronggeng di bazaar ramadhan KY. Terima kaseh muscom sebab anjurkan bazaar ni selama dua hari yakni semalam dan hari ini. Walaupun bazaar ky tak semeriah bazaar kat luar ky, tapi bazaar ky dah cukup okey bagi aku.


Hari pertama bazaar ky semalam, sangat lah ramai orang. Waktu tu lebih kurang pukul 6, and baru je balik dari medic forum. Tengok makanan yang terdedah dan makanan yang berbungkus je dah buat aku telan air liur. Telan air liur, tak batal puasa kan?


Nasib baik lah dua hari je bazaar. Kalau setiap hari ada bazaar, alamatnya pokai lah duit aku. Semalam beli bubble tea (RM3.50), burger (RM2.00), roti goreng (RM1.00), mushroom soup (RM2.50). So, kira cepat berapa ringgit. Total RM9.00. Itupun nasib baik kedai makanan yang aku nak pergi ramai orang, so aku tak singgah kedai tu. Kalau tak, kome pikir lah sendiri.


Hari ni, ingat nak beli megi pie, tapi nipis je. Tak berbaloi nak beli. Dua tiga kali kunyah, dah habis. So, baik beli roti john. RM 4.50. Agak mahal. Tapi, ish, nak beli jugak. Pastu beli dua dadih (RM2.70). Singgah kedai Jannah. Duit dah tinggal 80sen, tak cukup nak beli kuih Jannah. Nasib baik dapat sumbangan ikhlas 20sen, dapat lah beli kuih tu. Huiiii. Tak sabar nak makan kuih Jannah!


So, hari ni kiranya berjaya menghabiskan RM8.00. Erm, itu je lah cerita hari ni. Cerita bazaar. Tak sabar nak cuti! Nak pergi bazaar Kuala Klawang setiap hari. Oyeah. Gain weights lah aku nanti raya nanti. Eheh.


Sekian, salam ramadhan..

No comments: