Friday, June 18, 2010

gol cuti sekolah


salam..esok 19 jun..budak bio jangan perasan nak cuti start esok..kita kena pergi eco-trip kat teluk rubiah tuh..4 hari 3 malam..from 20 jun to 23 jun..aku dah lah tengah semangat nak cuti, pastu dapat tahu cuti kena potong dari 4 minggu jadi 3.5 minggu..isk!


okey..sebab tengah nak ada mood holiday, aku nak cerita sikit holiday goals aku sebab semalam waktu tutorial, mrs B suruh tulis pasal holiday goals tutee dia..oh ya, semalam mrs B beli kek untuk celebration besday bulan jun..dah lah besday aku jer, so, sangat teruja di situ yer..




1. work experience
insyaAllah, aku n tipah akan buat job attachment kat hospital seremban..harap-harap, admin diorang tak banyak cekadak this time..sebab ini lah last time untuk buat job attachment..last year dah buat, tapi satu hari jer, dah tu bapak bosan......


2. improve english skills
tahu-tahu je lah..nak jadi doktor, takkan tak reti cakap omputih lak kan?so, kena tingkatkan usaha untuk mencapai atleast band 7 in all components for ielts..but depends on the university gak..kalau ireland, 6.5 dah ok..some uk university nak band 7, and some nak 7.5...


3. cari penyakit
maksud aku bukan carik pasal, tapi cari info pasal penyakit-penyakit ni..this is one the way untuk prepare for interview lah..takkan nak cakap, "err i know nothing about it, sir." confirm kena reject terus doe!


4. usha syllabus A2
usha di sini selak-selak lah buku tu..pastu buat revision sikit..macam bio, mr vroege suruh baca sekian sekian..chem, miss aqilah suruh baca sekian-sekian..oh ya, maths, ada exercises yang perlu disiapkan juga...


5. pergi serang taiping dan berfoya-foya di mid
aku dah yasmin yahaya akan fly ke taiping..cewwah! naik bas transnasional tu jer lah..aduhaaii..nak pergi ambil sijil spm..pastu kononnya nak jelajah satu maktab..rindu giler!! pastu nak g reunion kat mid..wah, tak sabarnya.......


so, ini top 5 goals aku selain dari tido sepuasnya dan makan sepuasnya di rumah..jadi, selamat bercuti ya!..salam.......

No comments: