Tuesday, May 4, 2010

nak kawen sebab tension study..?


salam..hahah..hari ni rasa nak update blog dekat it lab..perghh..tak cool giler kan?..lantak lah..nak update kat sini jugak..sebab aim aku, balik chalet, malas nak buang masa mengupdate blog..err, berblogging ni salah satu aktiviti membuang masa kah?..


okey..aku nak cerita pasal kawen...ape kess pasal kawen?..aku baca blog si bunbun ni, sibuk jer nak kawen..kawen dengan adi akmal die tu lah kot..muahahah..semoga impian beliau tercapai..ceh, suka lah si bunbun tu..mulut aku masin..haha!


our wedding..?


actually, bukan cik bunbun jer sibuk nak kawen..kengkawan aku kat kolej ni pun...nak kawen sebab tension study..ek eleh..study jer pun..nama pun study..biasa lah tensi-tensi tak dapat jawab soalan kan?..ingat kawen best ker?..haa ni korang ni jangan terpengaruh dengan cerita novel..kawan aku cakap, best lah kawen, macam dalam novel nie..


ala, dalam novel tu tunjuk part indah-indah jer..kita tengok balik alam realiti nie..aku ni haa..ade tiga orang kakak yang semuanya dah kawin..for sure lah sedikit sebanyak aku tahu ranjau, onak, dan juga duri dalam perkahwinan nie...takkan nak citer kat blog ni pulak kan?..tak pasal-pasal kena smash nanti..huahua..


okey gegirls, doa yang aku jumpa melalui abang google..


cuma apa yang aku dapat simpulkan, perkahwinan adalah mengenai tanggung jawab..cintan-cinton tu adalah lah sikit..tapi yang lebihnya adalaha tanggungjawab kepada pasangan dan anak-anak..kalo dapat pasangan yang tak bertanggungjawab, haih, lingkup lah sesebuah keluarga..


jadi, kalau rasa dah 100% bersedia nak pikul tangggungjawab tu, silakan kawen..before tuh pergi kursus kawen dulu, ok?hahah..macam aku, study memang susah..tapi kawin lagi susah..macam berat je tanggungjawab dia..nak kena uruskan anak-anak..uruskan suami lagi..perghh..penat kot...


akak google bagi aku pinjam gambar ni jap..


pastu tak dilupakan komitmen di tempat kerja..macam sapa jadi doktor tuh, hurm entah ar..aku tak apat bayangkan busy nya life aku..kawan aku suma lah sibuk-sibuk nak kawen umur 25 lah, 26 lah, after blaja lah..tapi aku, urm..aku rasa lepas housemanship..waktu tu umur dah 29-30 kot!huahua..memang anak dara lanjut usia lah gua cakap lu..


aku merancang 1 september 2019..tapi kalo awal dari tu ataupun lambat dari tu, aku redha je larh...haha..aduhai, apsal aku pun dah merepek pasal aku kawen plak nie..grrr...


okey lah, siapa yang nak kawen, fikir dulu sebelum buang, ok?sekian..salam!


p/s-jangan lupa pos kad kawen dekat aku..

13 comments:

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

kalau nak cari suami..carila "ayah kepada anak-anak kite"..sebab kat situ kite akan nampak sama ada lelaki tu bertanggungjawab atau pon tak...huhu..semoga kamu dapat suami yang baik2 dan soleh..

Hanis Amanina said...

ainnnn. aduhaiii. entri ni buat aku sakit kepala balik ka wehhh.hahahaha

Caramel Foxx said...

hui2, kalaulah kawen tuh bleh buat xtensyen, lame dh sume org kawen~~hulamak~ kalaulah~~~

zoul yazix said...

jangan kawen lari sudah..
penat..haha

M. Faiz Syahmi said...

huih.. kawen mana tesion weh..
sape x suka pasangan je dia tension.. kalo suka minat sayang, buat la silap camna pon, akan dimaafkan jugak..

terbaek oh.! kalo x, kenapa ramai muda-mudi kapel n x sabar nak kawin.? sebab leh ilangkan tension bila dengan pasangan. haha. >.<

jom2, ko nak kawin 2019, aku nak kawin 2020. XD

Norain Ishak said...

@cik aida comel-yer, betul2..ayah kepada anak2..cewwah..ye semoga dapat yg soleh utk bimbing diri yg tak brape solehah ni..=)

@hanis amanina- lar, apsal plak ko nak sakit kepala?..haha!

@si gila 2-haha.agak ar..kenkawan tak tahu kot tensen kawen macamaner kot..huhu..

@zoul- ape kes nak kawen lari?penat kot nak lari.huahua!=P

@faizsyahmi- ceh, kau ade pengalaman kawen ker?mana tahu tak tensen?haha.memang la minat suka sayang, tapi kalo perangai tak senonoh, angin jugak.muda-mudi yg kapel tu,no komen.suke hati mereka la kan.2020?haha. let's see.ntah2 lg awal dari aku.

M. Faiz Syahmi said...

waikiki burgerlah ko ni.
ade pulak aku kawin awal.
aku masih muda remaja lagi tau.?
ngee~

oh, aku xda pengalaman kawin, tapi saudara dekat aku ada yg dah kawin n diorang x berat hati kongsi masalah ngan aku.
[adekah aku nampak mcm love consultant.? oh tidak.] >.<"

perangai x senonoh tu yg nak kena dicoverkan dengan nasihat teguran tu. mana boleh buat taktawu ja. naik lemak la org yg xsenonoh tu. haisy.

Norain Ishak said...

@faizsyahmi- kau panggil aku burger? apsal burger, kenapa tak sosej ker,ayam goreng ker??haha.tak kesahlah.eh, aku lagi muda remaja dari kau.aku masih belasan tahun.kau dah masuk puluhan.ekekek.=P

wah, selambanya dorang share masalah ngan kau.kalo dorang mintak pendapat kau,memang kau adalah love consultant.boleh la take over tempat 'brader luv' kat x-fm.kakak2 aku takde pulak kongsi ngan aku sebab aku ni budak2.muda remaja la katekan.hehe.

pasal perangai tak senonoh tu, tu yang buat partner pening kepala.bila tegur merajuk plak.tak pun yg panas baran.huh!kesimpulannya, jgn kawen sesuka hati.=))

M. Faiz Syahmi said...

sbb sepanjang penggunaan perkataan waikiki, waikiki digunapakai untuk perkataan burger saje. manada waikiki sosej, waikiki ayam goreng.? kalo ada tolong bgtau aku. XP

uiks., kita sesama muda remaja la camtu. XD haha.

hohoho. aku love consultant.? aku leh ganti brother love.? uih, aku belom sampai tahap tu lagi. hahahaha.

yeahhh~ mana bole kawin sesuka hati, merana nanti. >.<

Norain Ishak said...

@faizsyahmi-ok, hari ni aku nak belajar perkataan baru.waikiki tu ape pulak? =0..hahaha. ok,kau nak jugak muda remaja.ambiklah.

aku baru je refresh page blog aku,tengok kau da komen.haha.kata assignment banyak.baik kau pergi siapkan.haha.

Unknown said...

ooooo. ngumpat yer. kekekeke;P kalo masin jgnla doakan adi akmal. tamao la kawen artis2 ni. kekekekeke;p tulung doakan untuk insan yang bernama tetttt! hahaha.

tapi kann 2019 tu lambat lagi la. bunbun klo boleh tahun 2011 la camtu. haha. thun depan. kekekeke;P

Norain Ishak said...

@bunbun-haha.abes tu doakan aku dgn adi akmal pulak ker?huahua.gurau jerk.aha.sapa pulak insan nama tett..tettt bin apa?bagi nama biar penuh.hahaha.bunbun mmg gatal.haha.aku tahu,mesti ko kawen dulu dari aku.jgn lupe ajak aku ke majlsi perkahwinan kau dgn tett..haha.

M. Faiz Syahmi said...

@faizsyahmi-ok, hari ni aku nak belajar perkataan baru.waikiki tu ape pulak? =0..hahaha. ok,kau nak jugak muda remaja.ambiklah.

aku baru je refresh page blog aku,tengok kau da komen.haha.kata assignment banyak.baik kau pergi siapkan.haha.

hahaha. macih2 sbb bagi aku jadik muda remaja. XP

uih, begitu cepat sekali.? dah kebetulan aku on ko pon on. hahaha. esaimen mmg banyak, tp xkan time magrib pon nak buat kot.. agak-agak la bz pon.. huk. T.T