Sunday, April 18, 2010

saya honeymoon di tioman

salam..entry ini ditulis pada jam 1.30 pagi disebabkan perasan berblogging semakin membuak-buak..ya,esok ada kelas, dan saya berani pulak taknak tido lagi!..takpe, jom sama-sama tido dalam kelas esok, ok?err..maksud saya pagi nanti..hehhe..

so, hari ni saya nak bercerita tentang honeymoon saya bersama tetttttt..ceh poyo..honeymoon bersama diamonders di pulau tioman selama dua hari satu malam..taknak lah cerita dari awal hingga akhir...nak cerita part-part yang saya konfem takkan lupa larh!

destinasi honeymoon terbaik dari ladang..

first, part dalam bas..perjalanan dari lembah beringin ke mersing kira-kira mengambil selama 7 jam macam tuh..percaya atau tidak,dalam tempoh tujuh jam itu,saya cuma terlelap 15-2o minit sahaja..taknak caya sudah..hehe..actually saya ada syndrom tak boleh tidur dalam bas.. orang lain sedap dibuai mimpi, saya pulak menguji tahap kelajuan bas..haha! unless kalau betul-betul penat macam tadi, memang tepaksa tido!

selembut bayu...

paling tak boleh blah dalam bas waktu menonton cerita jangan pandang belakang congkak..jam ketika itu dah pukul 1 pagi kot..saya, erna dan najwa gelak terkekeh..afwa pulak tension sebab tak boleh fokus tido..haha..ayat saya mudah, nak tido balik chalet ky!..hehehe...

pemandangan menggamit kalbu..

next, sebaik sahaja sampai ke jeti salang indah pulau tioman, saya merupakan antara orang tergayat..ya Allah! cantik sungguh air dia..sekali pandang , dah macam Benedict's solution...!nak saja, curik air bawak balik lemabah beringin, tapi airnya pasti tak sama kaler dah..huhu...

kat atas bukit tu chalet kami..tolong jgn percaya,ok!

next, snorkelling!ceh, bajet macam saya pergi je pada petang itu..tapi tak jadi mereka nak pergi snorkelling sebab insiden dr. bano injured di kepala...so, aktiviti snorkelling mereka terpaksa postponed keesokan paginya....well, saya tak minat snorkelling ramai-ramai..haha..bak kata najwa dengan erna, snorkelling dengan suami baru best! tak menahan betul ayat..ehem-ehem..their quotation also applicable to myself..huahua..

pathway jeti..

saya ingat lagi pagi semalam..maksud saya pagi ahad..selepas solat subuh jemaah di chalte, kami berempat keluar dengan wajah bajet mandi berjalan-jalan ke pathway..tak panas..so, memang syok la..air laut pun baru nak pasang..deruan ombak menjadi latar belakang muzik kami di pagi hari..

spesiol untuk ainsdiary..

oh, saya baru sahaja mengetahui sebuah lagu dari kumpulan Boneca bertajuk Tunjukkanlah Aku..lagunya sangat sedap...dekat pathway itu jugak, menjadi medan karaoke tak oke saya..hahah..ala, bukan ada sapa-sapa pun..dekat ky, takleh nyanyi kuat-kuat..chaletmate nak study la katakan..heheh..so, kat pathway tu tempat lepas gian..!hiyaakkkk..!!

inilah chalet kami yang sebenornyer...

actually, housetrip diamond ni takde sangat aktivitinya..tapi banyak leasure time..saya suka!..takdelah rasa macam pergi camp..huhu..oh malam tu selepas dinner, kami main werwolf(ops, saya tak pasti spellingnya)...haha..klakar betul lah main game nie..paling tak boleh blah, ketua kampung merupakan wolf! memang sengal..

najwa,afwa and erna dalam aksi bajet kandid!

tak dilupakan sesi menjelajah kedai souveniers..selamba badak, ambil gambar dengan barang-barang yang ada walopun kami tak beli...tak borong apa-apa pun..macam biasa beli keychains..tapi keychain selipars yang sangat cute..dan jugak t-shirt tioman, bukti saya dah sampai tioman!wiwit..!hahaha..

laut yang membiru..

apa yang pasti, saya akan merindui laut yang hijau membiru itu..dan juga semua kenangan yang manis..housetrip ini jugak telah membuatkan saya tettttttttttttt(ini untuk diari private properties)..hahah..terima kasih lah dekat hi-comm sebab bersusah payah organize trip yang memang best!

sekian, saya rasa di sini saja coretan saya. kesimpulannya, pulau tioman merupakan destinasi bulan madu terbaik untuk anda..ceh, dah macam blog pelancongan la pulak!..hehehe..salam!

p/s-tamat menulis entry pada jam 2.35am...(menguap besar-besar!)

Humanity Life said...

wah... syoknye jelajah kat sana, saya blom pernah p sana lgi.. tunggu laa nanti kalu ada masa mau jer aku terjah ke sana.. :p

saya_arief said...

bez der g pulau..comey jew.

AdlieMusa said...

tapi yg x best, kul 12..
da gelap abes da tempat tu kann..
bosannnnnnn~ uhh.. ;)

Meyasara sabri said...

wah..bestnya g tioman..

L33b said...

sementara internet ky laju ni baik ak komen awal2. esok class chem komen lago. haha

subhanallah. cantik :) amat.

n ko mmg suka buat T-shirt jadi bukti kan? hahaha, tshirt ky bukti syg ky. tshirt tioman, tioman. haha

Norain Ishak said...

@HF-terjah jangan tak terjah..mmg best woo..!!

@arief-kitorang yang pergi tioman pun semua comel jugak..xD

@adlie musa-eh, kitorang naik jeti sampai tioman tengah hari..satu malam dlm bas,satu malam kat tioman.hehe.

@myazara-memang best!tak tipu!

@adila-haha.adila,ko memang memahami aku sgt2..!

Unknown said...

walahh! seronok!lame tak pegi bercuti kat pantai. huhuu. jeles. hahaha:D

Norain Ishak said...

@cikbunbun-memang wallah bunbun..so,memang patut bunbun jeles..huahua..

nouriyuko said...

wah...sy baru nk honeymoon kat cne bulan june ne..apepon nice entri ..mcm x sabo plak nk p...jeng2...

Norain Ishak said...

@aja-pegi jgn tak pegi..memang best!

Leen Bt Ahmad said...

So pretty it is Tioman. I will go too, next week, actually. We're having our 1 full year wedding anniversary, hihi,so happy :)

Taking the ferry, exciting! Last time we took the Berjaya plane.

Thank you for the fun pictures.