Thursday, April 15, 2010

jom study past paper may/june 2010 !!


salam..okey..sudah dapat mood untuk berblogging..hehe..tinggal dua paper..paper mcq biology dan juga chemistry..so,lepas saya selesai berblogging ni,saya nak sambung buat latihan..oppss..terguna saya pulak..haha..lantaklah..tetiba rasa nak guna saya...(haha!)


kebanyakan paper yang telah saya lalui,boleh dikatakan 98% soalan datang dari soalan past paper..jadi mereka yang studi past paper, saya tak pelik atau kagum kalau anda boleh skor A*..dan saya tak akan rasa merendah diri kalau saya tak dapat skor A* sebab saya tahu, diri saya dah buat yang terbaik...


saya cuma buat past paper untuk subjek economi..jadi memang sangat membantu terutama ketika menjawab soalan mcq...untuk paper bio and chem paper 2, memang saya tak ulangkaji past paper pun..sebab saya taknaklah bergantung pada past papers tanpa anda ilmu di dalam otak saya..means, saya taknak gamble ke dewan peperiksaan dengan bergantung harap pada past papers...


so, agak pressure di situ sebab selepas keluar dewan, kebanyakan calon muka gembira sambil berkata, "past paper kan?"..saya pun jawab.."a'ah.."sedangkan saya tak tahu pun tu past paper...saya saja jawab ya..sebab mereka sudah tahu, bertanya pulaa...hahah..


saya tiba-tiba terfikir apa rasional guru-guru menjadikan past papers sebagai soalan trial AS..suruh study past paper, begitu?mungkin juga ketandusan resource untuk mereka soalan?..apa-apa sahajalah..!


apa-apa pun, tak kisah apa result yang saya akan dapat dalam minggu depan, saya terima.dan saya akan perbaiki kelemahan saya..dan yang study past paper, jangan lupa study paper MAy/JuNe 2010!!..hahahah...


okeylah...semoga saya dan rakan-rakan yang lain dapat keputusan yang cemerlang dalam trial minggu depan..saya doa untuk saya dan mereka sekali sama ada yang study hard(study from the books) mahupun yang study 'smart'(study past paper)...amin!..sekian..salam....

3 comments:

Ateey said...

giler skema doh tulisan kau..

hahahaaa...

lol..org yg study past paper tu bijak kottt..sebab die dah tahu past paper keluar..bace la past paperr..takkan nak bace future newspaper plak an.hahaha...

ok nonsense...takde laa..actually it depends on individual...masing2 ade style belajar sendiri kan..

;)

lagipun trial ni tak menentukan ape2...its not going to be the teacher's predicted grade pun.

aku tau econs kau mesti gempak doh..haha2...

Hanis Amanina said...

kat kolej aku pun selalu gak ambil soalan past years. dan banyak gak yang aku tak baca. :(

tapi kan ain, utk exam trial lepas, byk soalan pelik2. haha. kesian aku.

Norain Ishak said...

@ateey-haha.saja jadi skema macam mama.memang la yg study paper tu bijak.sebab tu aku cakap dorang study smart.econ?paper 1 tu insyaAllah mantap,paper two, bergantung kat puan zai...beliau strict kott..

@hanis amanina-haha.aku pun tak baca past papers..huahua.kesian kat kau.budak ky beruntung sebab memang almost semua past papers.