Wednesday, April 28, 2010

bercakap pasal kenangan


salam..huh!..actually aku taknak update blog pun hari..opss..terguna aku pulak..takde mood nak guna saya pulak hari ni..ehehe..okeylah, hari ni aku nak bercerita pasal kenangan..haaa...kenangan?..kenangan apa plak?..hehe..


kalo kita ada kenangan manis, memang seronok bila diingat semula..dikenang semula..kalo boleh, macam nak lalui lagi kenangan tu kan..?jom, sandarkan pada kenangan...sayang-menyayang..cinta dikenang..perasaan menjadi rindu..wohooo..lihatlah diriku yang kehilangan,tanpa kasihmu sayang,siapalah aku..ok!..abaikan..cakap pasal kenangan, terus teringat lagu yang dipopularkan jamal abdillah ngan siti sarah tuu..


aku google image term 'sweet memory'.yang banyak keluar gambar boyfren and gefren..ape daa..gambar ayah yang baru timang cahaya mata lagi bez..!


jadi, apa kenangan manis yang korang anda?kenangan di majlis perkahwinan? pertunangan? perisikan?..macam aku,tak lalui lagilah kenangan tuh..so far,kenangan yang sangat manis adalah hari dapat result..tak kiralah result pmr ker, spm ker, upsr ker..sebab, bayangkanlah dalam banyak-banyak hari yang aku lalui, ketiga-tiga hari ni aku masih ingat lagi suasananya..jadi, memang susah nak delete dari otak ni..


itu kenangan manis..kalo yang tak manis?kenangan tawar?kenangan masin?ataupun kenangan pahit?nak buat lagu maner?..orang kata, kenangan pahit jangan dikenang-kenang,kelak diri yang sakit..tapi, nama pun kenangan..susah kita nak padamkan kenangan pahit mahupun manis..


bila dah nak menginjak masuk ke usia 19 tahun, semakin giat pulak otak aku flashback kenangan-kenangan..ada beberapa objek di kyuem ini, mengingatkan aku pada kenangan-kenangan manis yang akhirnya dah jadi tawar..kalau nak diikutkan hati,nak jer kembali ke zaman itu..zaman itu,sungguh manis..semanis air bubble tea!..malangnya, masa yang berlalu tak boleh kita berpatah kembali..hidup berpaksikan realiti hari ni..biarlah kenangan, akan kekal abadi menjadi kenangan..


huh..awat tetiba jadi jiwang pulak aku hari ni cakap pasal kenangan-kenangan..hurm, entahlah..ada seorang makhluk Allah ni telah buat aku teringat akan kenangan itu..tapi aku tak tahulah sama ada beliau masih ingat atau tidak..asalkan dia bahagia!


sekian, sesi kenang-kenangan bersama aku...kalo nak share kenangan korang pun boleh jugak.eden pun boleh!..salam......=)

No comments: