Sunday, February 28, 2010

pabila setan ada topeng manusia

salam...


semalam, selepas menaip entry yang emo pasal that bla bla bla, aku and family pun bergerak pergi rumah makngah aku..sedikit sebanyak kurang sikit lah emo itu bila dah jumpa dengan sanak saudara..


pastu time berita, keluar pulak berita budak tiga tahun yang mati dibelasah boyfren mak die..ya Allah..!aku takde baca newspaper, so bila dengar berita tu, terkejut jugak ar..tak sangka ada lagi manusia yang tak berperikemanusiaan macam boyfren dia tuh..


apa lah salah budak tuh..umur baru tiga tahun jagung..kalau ya pun budak tu degil ke, taknak patuh perinta ke, jangan lah sampai dibelasah sampai mati..MATI! cubit kat lengan sudah lah..tak payah la nak pijak ker, nak sepak ker..


aku rasa, lelaki itu bukan manusia sebenarnya.. sebab manusia ni sekurang-kurangnya ada peri-ke-manusiaan.. laki tu hanyalah setan yang ada topeng manusia..!arghh!benci betul lah aku dengan laki giler tuh..

kanak-kanak tak bersalah...

yang si maknya pulak, macam takde perasaan je..tapi dalam hati dia aku tak tahu la perasaan dia macam mana..aku pun tak paham lah macam mak dia bole pilik lelaki giler tu as boyfren dia..korbankan anak sendiri,darah daging sendiri untuk seorang lelaki giler..


huh..!pengajarannya di sebalik kisah ni, jangan keluar waktu maghrib..tu pasal kena rasuk ngan setan sampai dah tak jadi manusia dah macam lelaki pembunuh kanak-kanak tuh..pastu kalau anda adalah manusia. jadilah manusia..jangan jadi macam haiwan..macam haruan or what-so-ever..ada akal, jadi boleh fikir..


the biggest myth..watch out..


yang si maknya pulak, macam takde perasaan je..tapi dalam hati dia aku tak tahu la perasaan dia macam mana..aku pun tak paham lah macam mak dia bole pilik lelaki giler tu as boyfren dia..korbankan anak sendiri,darah daging sendiri untuk seorang lelaki giler..


huh..!pengajarannya di sebalik kisah ni, jangan keluar waktu maghrib..tu pasal kena rasuk ngan setan sampai dah tak jadi manusia dah macam lelaki pembunuh kanak-kanak tuh..pastu kalau anda adalah manusia. jadilah manusia..jangan jadi macam haiwan..macam haruan or what-so-ever..ada akal, jadi boleh fikir..


oh..tiba-tiba tadi mak aku cerita pasal ikan kat kolam belakang rumah dah dimakan memerang..haish!nasib baiklah dia memerang..sebab memerang bukan ada akal untuk berfikir! tapi mestilah frust jugak..huhu..


sekian..entry yang agak beremosi sedikit..heehe..salam..!

3 comments:

Hur Ain~ said...

ain btul tu..kiter pun ader gak tngok berita tu!!

aishhh....rase mcm nk terkeluar segala perkataan yg xelok dri mulut bile tngok berita tu



xlogik langsung klu mak dier xsedar anak dier kena dera!!

budak kecik umur tiga thun pun nak dera!

klu kuat sngt gi r cri lawan yg sama kuat..~tolong la faham!

sori teremo jugak~

Amir said...

teruklah mamat tu.. takde perasaan ke? budak 3 tahun kot. bukan tahu apa-apa pun, tak guna punya mamat ni..

norain ishak said...

@hurain- kite rase laki tu tak waras lah..kalo waras takkanlah buat macam tu..
@amir-bila manusia bukan lagi manusia..