Thursday, January 28, 2010

top 3 student liat

salam..



balik dari kelas,
masuk bilik tengok baldi,
tibe-tibe dapat ilham nak tulis entry nie..

top 3 perkara yang student liat nak buat..
maybe tak semua kot..
tapi aku tergolong dalam golongan yang liat..
hahha..

liat ni maknenyer,
malas la en?...
hehehe...
pastu definisi lain bagi liat,
suke bertangguh..

SATU : basuh baju yang belum dibasuh..

siapa yang rajin basuh baju nie,
maksud aku basuh gune tangan,
memang aku suspek n respek ar..
aku paling tak suke basuh baju kot..
nak kene berus lah..nak kene bilas lah..
pastu nak sidai lagi..
nak perah-perah air die..
leceh betull..
kalau ade washing machine,
takpe ar nak basuh baju hari-hari,ye tak?..

DUA : gosok baju nak g kelas..

pegi kelas,
takkan nak pakai baju komot-komot,
kang digelar budak selekeh lak..
nak tak nak,
kene la gosok bajuu..
huhuhu...
kalo la ade kedai dobi,
mesti best..

TIGA : lipat bajuu..

ala, lipat baju je pun,
tu pun nak liat ker?..
hahaha...
memanglah liat..
baju-baju dah kering takkan nak sumbat masuk almari terus..
kata pengemas,
kene la lipat cantik2..kemas2..
kan?..

okey..
jangan nak malas2 okeyhh..
ceh!
aku cakap tuk diri sendiri nie..
aku suke pic kat atas ni,
entah ape2..
due2 sumber dari google..

salam..

p/s-minggu ni balik umah.yehaa!taknak basuh baju..=P

9 comments:

Nadya ©™ said...

Dulu masa blajar,pernah duduk rumah sewa yg tade mesin basuh..
Ya ALLAH,seksanya nak basuh baju..huhu

SyUhAdA said...

sme ar..
mmg mls gler kot nk bsuh bju...
brtimbun2 bju ak x bsuh lg...
huhuhu..
sesape,tlonglah bsuhkan...

norain ishak said...

@nadya-skang ni dah ade washing machine la ek?..
@syuhada-haha..tolong basuh baju ku juge..hehe..

Amanina said...

ain, meh la tumpang basuh kat umah aku. hehehe. ade washing machine kecik berjenama sharp. :D:D:D:D

kawie2020 said...

hehehehehehehe... semua tu kawie malas nk buat hingga hari ini... hehhehehehhehe

norain ishak said...

@amanna-tak boleh bla giler ko..
@kawie2020-haha.lelaki apetah lagi kot..

touyakaruma said...

Nasib baik masa kat rumah sewa aku dulu ada mesin basuh .

Aku tak lipat pakai penyakut sangkut dalam almari ... ngeee

Amanina said...

hahahaha.

alaa, beli la mesin basuh. ade haier 6kg harga rm400. share2 ngan chaletmate keee.

ain, nak tgk gmbr chalet~

norain ishak said...

@touyakaruma-haha.cara yang bagus tuk elakkan baju bersepah guna penyangkut.
@hanis-gambar chalet..insyaAllah,ade kesempatan,aku letak..