Sunday, December 13, 2009

accident jolobu..

salam..

sekarang ni aku berada dalam kawasan jalur lebar..
maknanya..
akan slalu aku online..
hehe..

setelah 3 minggu bercuti di rumah sendiri di jelebu,n.sembilan,
aku mengambil keputusan,
tuk tinggal kat umah kakak aku di puchong,
selama seminggu..
homework yg tinggi menggunung tu,
aku tinggal jeh..

oh yer,
kalo korang mengikuti perkembangan berita semasa,
korang mesti tahu ape yg terjadi di jelebu..
yakni,
accident lori minyak yang melangar sebuah rumah..

tadi,
aku pergi tengok sendiri tempat tu..
memang hangus habes lah..
aku taknak ulas pasal macam mana kemalangan tu berlaku ke apa,
sebab dalam suratkhabar pun dah ade..

tapi,
aku cuma nak share apa yang aku pikir di sebalik kemalangan maut tuh..

first..
kehilangan dua orang anak sekaligus..
huh!
ujian Allah yang amat berat aku rasa..
bak kata mak aku,
ingat senang nak membesarkan anak dari tapak kaki sebesar ibu jari..
kalau aku jadi makcik tuh,
dah gila kot aku..
smoga makcik tu tabah menghadapi ujian ini..

kedua..
maut tak kenal masa,tak kenal siapa..
mengikut cerita orang-orang kampung,
mangsa yang dalam rumah tu sedang tidur..
tapi,entahlah..
yang meninggal tu umur baru 7 and 15 tahun..
hurm..
muda-muda lagi dah meninggal..
kita yang masih muda remaja ini entah bila pulak..
jadi..
slamatlah beramal..

ketiga..
dalam kejadian ni,
sapa yg perlu disalahkan..?
pemandu lori tu ker?
entahler..
semua ini takdir..
kita yang masih hidup ni,
apabila memandu tu,
berhati-hati okey..

panjang bebenor ceramah aku..
okey ar..
chow!

1 comment:

Fairosza said...

salam..tq yer komen..=)