Monday, November 2, 2009

kenapa dia?bukan saya?

salam..
smalam di lab biology..
terdengar perbualan aqil dengan evin..
aqil tanya evin..

aqil:u dapat bio ape?
evin: B..
aqil: chemistry?
evin: A
aqil: maths?
evin: blom dapat lagi..

dan aku pasti jawapannya sudah tentu A..
anak cina..
memang pandai..
bukan nak kate anak melayu ni bodoh yer..
hahha..

dalam entry yg lepas,
aku cerita pasal result aku yg teruk..
dan aku cakap aku tak kisah sebab ramai jugak yg teruk..

tapi..
sebaik sahaje dengar perbualan dua org klasmate bio aku tuh..
jiwa aku tetibe tersentap..
tersentap!

hatiku aku berkata,
dia boleh dapat A,kenapa aku tidak?
dia study,aku study jugak..
macam mana dia study?macam mana aku study?
soklan2 itu bermain2 di minda..

ape yang aku nak sampaikan ialah..
kita janganlah compare diri kita dengan orang yang lemah..
tapi..
kita seharusnya compare diri kita dengan orang yang hebat..
dengan itu, kita akan berusaha dengan lebih untuk menjadi seprti orang yang hebat itu!

hmm..
cakap punye la gempak..
tapi..
siyes la..
nak 3 minggu cuti ni,
malas semakin menjadi-jadi..
hilang terus word kiasu dalam diri aku nie..
huhu..

hmmm..
tu saje luahan prasaan..
smoga aku bertambah rajin..
salam..

5 comments:

Anonymous said...

btl jgk apa awk kata tu..kita kena compare diri kita dgn org pandai..bukannya org lemah..thanks..=)

Enn Ess said...

ahahaha.

bgosla ade smgt tu!

memg kne compare dgn org yg hebat.

br rse smgt.klo x,kat bwh jekla kte nty.

Ateey said...

jgn compare result dgn org yg lemah???

haha.gile terase dowh aku ain..

kau compare ngan aku ke??hahah

Nina Mazlan said...

ain, compare arr ngan ena..haha..jk..
gd luck dear..chayok2!

Norain Ishak said...

monica: welcome2..
nadya: benar kate anda..haha
ateeyqa: hahha..baguslah ko sedar..hihi..ala bukan ko je,ramai lagi yg lain lar..
erna: haha..ye lar ern..