Wednesday, October 21, 2009

sangat berbeza..!

salam..
hari ni merupakan hari ketiga final exam..
hari ni exam chemy..
yang akan bermula jam 2 pm nanti..
tapi, aku masih sempat lagi nak menulis..
ehehhe..
rileks2 sudah..

mungkin sebab cikgu chemy
dah biasa bagi exam mengejut,
aku macam tak gementar sangat..
huhu..

hari pertama exam..
aku berasa sangat kecewa..
3 subjek skali gus..
math..!
econ..!
dan biology paper 2..!

pertama skali adalah pasal maths..
arghh!
sedih..
sebaik jawab soklan paper 1,
rase macam nak menangis giler2..
aku tak expect soklan sesusah ini akan keluar..
serius..!
bukan aku saje yg rase,aku rase hampir keseluruhan batch 12 kyuem merasakan perkara yang same..
hanya luahan perasaan,
aku tak pernah jawab soklan math seteruk ini..
banyak markah yg hilang..
dan hilang...
rase bersalah kat mr madhadzir pun ade..
sob..sob..sob..

econ pula..
agak sukar..
tapi aku cuba sedaya upaya buat yg terbaik..
harapnye dapat A..

bio paper 2 pula..
masa sangat limited..
at the same time,
nak memikirkan jawapan yg tepat..
bak kate cikgu bio,
mr vroege:u have to think how to WRITE BETTER..
so amik mase gak la..

dan smalam biology practical..
aku buat je yg termampu..
harap2 betul..

secara keseluruhan..
sangat berbeza..
yer BERBEZA sangat exam di zaman skolah dan di zaman kolej ini..
semuanye memerlukan kepantasan..
tiada istilah nak berehat2,bertido2 semasa exam..
zaman tu dah berakhir..
lepas ni aku kena train diri aku jadi lebih pantas dan peka..

kene makan pati ayam BRAND's la kot macam ni..
boleh jadi terer cam arvind..
jeles giler kot..
entah camne entah neuron die bekerja(terikut2 dgn subjek bio jap..)

sekian saje..
luahan perasaan minggu ini..
salam..!

1 comment:

Ateey said...

btol2..tahu xpe..

aku rase mcm nk melayang je kejar mase nk buat semua soalan..hoho..

harap2 dpt la A at least for any 1 subject sains tu//