Friday, May 1, 2009

jangan kau lepaskan(part3)

Dataran Perdana Siswa dibanjiri dengan mahasiswa dan mahasiswinya. Ada yang datang bersama rakan, tak kurang juga datang bersama teman. Aku duduk di ruang paling depan dek kerana Ayu yang sibuk-sibuk nak melihat Gambit UM dengan jelas.

"Seterusnya, kumpulan yang akan membuat persembahan ialah, Gambit and the Gang!" kata pengantara konsert mini itu. Riak wajah Ayu jelas menunjukkan dia begitu teruja sedangkan aku rasa tak begitu selesa.

"Assalamualaikum semua!"jerit abang Aliff selaku vokalis bandnya. Aku naik hairan melihat pelajar yang kebanyakannya perempuan menjerit-jerit nama Gambit. Macam orang kena rasuk.

"Trimas untuk semua yang sudi hadir untuk mini concert kami. Okey,saya taknak buang masa. Kami akan meneyanyikan lagu dari kumpulan ALEXA berjudul Jangan Kau Lepaskan. Dan lagu ini saya nak tujukan khas kepada seseorang yang bermakna dalam hidup saya,"kata abang Aliff lalu menuju ke arahku. Abang Aliff menyuruhku berdiri.

"dan insan itu ialah saudari Alin binti Ammar,"sambung abang Aliff. Aku terkesima. Adakah aku sekarang berada di alam nyata atau fantasi? Mahasiswa dan mahasiswi kecoh bertepuk tangan sedangkan aku kaku begitu sahaja.

Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu

Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah bahagia
Ku takkan pernah merasakannya
Bila kau tak di sini
Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah sempurna
Ku takkan pernah merasakanmu
Bila kau tak di sini
oh..

Izinkan aku berlutut mengharap kau tuk kembali
Izinkan aku berharap dirimu kembali
Dan kembali
Dan kembali lagi

Suara abang Aliff sememangnya sedap didengar. Tepukan gemuruh berkumandang. Rasa feeling habis apabila lagu itu ditujukan untuk aku. Benarkah aku bermakna untuk abang Aliff?


Sebaik tamat Konsert itu, abang Aliff datang menemui aku yang ditemani Ayu.

"Alin,terima kasih sangat-sangat sebab datang. Rasa enjoy sangat bila tengok Alin tadi," kata abang Aliff sambil tersenyum. Ayu kelihatan terkejut.

"Abang Gambit ni ke abang Aliff yang call Alin tiap-tiap hari tu?"tanya Ayu kepada abang Aliff. Aku tersengih.

"Yup, Alin tak cerita ya? Baguslah sebab Alin ni tak riak ade boyfriend hensem,"kata abang Aliff membangga diri. Aku menarik muka dengan kenyataan abang Aliff.

"Okeylah, saya dah datang,so saya balik dulu lah,"kata aku mengundur diri.

"Alin,ini untuk Alin. Awak pakailah benda ni bila awak bersedia nak jadi teman saya sampai bila-bila,"kata abang Aliff sambil menghulurkan sebuah kotak kecil berbalut merah. Alamak! Romantik pula abang Aliff malam ini. Aku sekadar mengangguk lalu mengajak Ayu beredar.Ayu beriya-iya meminta aku membuka hadia h itu. Lalu aku membukanya. Cincin?

No comments: