Friday, February 20, 2009

info menarik


assalamualaikumm..
kepada sesiape yang terus mengikuti blog aku,terime kasih bebanyak..sekarang nie aku nak share dengan korang info2 best yang aku peroleh daripada my first majalah dara..heheh..so,mari membace..
tahukah korang??pasukah polis yang pertama di dunia ditubuhkan di perancis pada tahun 1667..huhu..zaman biler lak tuh..
tahukah korang??setiap dari kite menghasilkan 3.5 pound sampah setiap hari.huhu..dan kebanyakan sampah tu adalah kertas..so,what are u waiting for guys??meh kitar semule..fikir dulu sebelum buang!
tahukah korang??mengikut history,teleskop dicipta pada tahun 1608 oleh seorang pembuat cermin mate..sape ekk orang tu??lu pikirlah sendiri iyer..
tahukah korang??kuku jari korang tuh tumbuh 4 kali lebih cepat dari kuku kaki..owh..patutlah aku potong kuku tangan seminggu sekali,kuku kaki 2 minggu sekali..
tahukah korang??filem animasi tarzan dibuat oleh seramai 1175 pelukis animasi dan mengambil masa tiga tahun tuk siapka..huhu..sengal aku nak melukisnyer..
tahukah korang??sape lelaki ini??lelaki ni namenye William James Sidis..most people mempunyai tahap IQ 90-109..tapi,william ni tahap IQ die 250-300..huhu..genius seyh..waktu william umur 18 BULAN,die dan boleh membace akhbar New York Times..waktu umur 2 TAHUN,william dah blajar bahse latin..pastu waktu umur 3TAHun,blaja bahse greek plak..bila dah dewasa die dah menguasai 40 bahse di dunia..
tahukah korang??rambut korang tu,70% lebih mudah digunting jika ia direndam dulu dgn air suam selama dua minit..huhu..aku baru tahu pasal nie..bleh ar amalkan pasnie..malas nak letak gambar pompuan freehair..so letak gambar kartun jerk..
tahukah korang??95% dari badan obor-obor ialah air..manusia pulak brape??lu pikirlah sendiri..
tahukah korang??roller coaster yg terpantas di dunia ialah di west millen,pennsylvania,Amerika dengan kelajuan 129 km sejam..seyh!laju gler..aku dah la takut laju2 nie..kang tercampak aku..
tahukah korang??seekor kucing ade 32 otot di setiap telinga..manusia ade brape yer??cakap pasal kucing teringat kat lady bumi..lady!gambar kucing ni lagi comey dari gambar fs ko..
tahukah korang??rama2 terbesar di dunia ialah queen alexandra birdwing di papua new guniea..sayapnye lebih kurang 11 inci..lepas ni g ambik pengukur,ukur yer besar mane..
tahukah korang??restoran apekah yang menyediakan hidangan terpantas di dunia??restoran itu ialah restoran karne garibaldi di guadalajara,mexico(berbelit lidah aku)..kalo korang order makanan,pesanan sampai dalam tempoh 13 saat..tak caya??korang g ar sendiri restoran tu..pastu,bgtahu aku..heheh..
tahukah korang??mamalia terkecil di dunia ialah sejenis spesis kelawar di thailand yang beratnye hanya seberat duit syiling satu sen..huhu..ringan gler..tapi gambar ni gambar kelawar terkecil di afrika..aku tak dapat carik gambar kelawar terkecil kat thailand..huhu..
so??ape korang rase setelah membace info nie??leave ur comment yer..heheh..
ke arah bangsa berbudaya membace..










2 comments:

Hanis Amanina said...

thap iq ak 120 rsenye~
k0wt laa

Norain Ishak said...

huhu..biase ar tuh..nina kan genius seyh..