Friday, February 20, 2009

laporan khas dari midvalley megamall..

assalamualaikum..
seperti mane yang korang tahu,jam 11pagi tadi aku and mak aku and kakak aku yg sedang mengandung 5 bulan g jejalan di midvalley..so ape yang aku nak buat laporan sepanjang aku berada di sana..aku bertolak dari rumah kakak aku kire-kire jam 11.30 pagi ar menaiki kereta myvi hitam bernombor pendaftaran W** ****...
huhu..waktu nak masuk parking lot,mesin ticket tu problem..so agak sesak ar waktu nak undur keta tu..nasib baik ade uncle cina yang baik hati sanggup turun dari kereta honda civic nye untuk bagi isyarat kat org belakang suruh undur..huh uncle!respek ar..kalo aku pun belum tentu nak buat camtu..
walaupun hari ni hari bekerja,ramai gak gi midvalley..parking hampir full.terpaksa le kakak aku parking jauh dari pintu masuk..sengal!akhirnye,jumpe gak parking tu..
so,memule g maybank teman kakak aku..die nak buat kad ape ntah..sampai di maybank..ya Allah!ramainye umat manusia..agak sesak la jgak..tapi aku sgt kecewa betul..servis dorang memang lembab!siyes..aku n kakak aku pun bengkek..ade satu kes tu,ade sorang makcik tu mengamuk..takde ar mengamuk sgt..die just cakap dgn nada marah kat sorang makcik satu lagi yang sedang menunggu..die cakap"huh..ape bodoh punye orang..die kerja sane,kerja sane je la..yang die pergi tempat lain tu ape pasal!"aku agak terkejut..mmg la macam kurang bermoral kelakuan makcik tu,tapi positif thinking,makcik ni tgh datang bulan kot..huhu..dah penat nak tggu,akhirnye,aku n kakak n mak aku pun blah dari maybank tu...
after g maybank,kitorang pergi jusco plak..kakak aku tulah,sibuk nak survey barang baby..die tak beli pun..just usha2 harga..waktu JJ card day nanti,baru die shopping..best la baby zaman sekarang nie..macam2 ade..jeles aku..huhu..sengal!..
after that,kitorang g makan kat mcD..huhu..aku pun konpius..orang kate mcD tak boleh..org lain kate mcD boleh..aku jadi sengal..kakak aku sibuk nak g situ,aku pun just follow..waktu tu kire2 pukul 1.00 lebih gak..ramai giler org..almaklumlah,mcD dah murah skrang nie..5.95..aku makan mc chicken..huhu..iklan kat tv tipu aku..kate rase same..lain ar..lain sebab b4 ni aku makan mayonis die banyak..tadi aku makan sikit je mayonis die..sengal!
takpe2..itu tak penting sgt..ade benda yg lebih penting..ok..waktu tu dah satu lebih..so,korang tahu tak ape yg patut seorang muslim lelaki lakukan pade waktu itu??tentunye solat jumaat..tapi,masih ramai lagi lelaki muslim yang tak menunaikannye..nak kate sakit,aku tgk elok je sembang dengan girl friend die..huhu..takde ke rase malu??huhu..sengal!
pastu pergi masuk carrefour..beli barang sikit-sikit..betul..sikit..tak banyak..takde benda sgt la..after dah bayar semue tuh,g kedai buku mynews..aku terus menegpow mak majalah dara..hahah..aku tak pernah beli majalah nie..selalunye aku beli majalah remaja..tapi rase cam nak tukar selera plak..hehhe..sengal...!
so,dah puas jejalan..balik umah la..kire2 jam 3.15 pun sampai umah..huhu..penat gak..tapi hepi sebab pow banyak benda dari mak aku..takde ar banyak sangat..seluar sehelai,baju sehelai,majalah satu..tak banyak pun..hehhe..
okey,aku undurkan diri ye..keep reading my blog..explore who i am through my blog!!

No comments: