Saturday, February 21, 2009

impian akuh..


assalamualaikum..

sekarang jam menunjukkan 3.05 petang di dinding rumah kakak aku..huhu..tetibe rase nak buat posting lagi..biase ar..aku dah teraddicted dengan bidang perBLOGgan nie..huhu..aku sengal!kalinie,aku nak tulis pasal impian aku..hobi aku kan berangan-angan..so one of benda yang aku berangan tu pasal impian aku..so guys,enjoy your reading k..
pertama-tamanye benda yang paling aku nak sekarang nie ialah dapat result yang gempak dalam spm..i have try all my best..study..study..study...dah pergi mintak restu ibu bapa and guru-guru..solat hajat..so,aku memang target nak dapat all A1..tapi,Allah yang menentukan segalanye..huhu..
insyaAllah..kalo result cemerlang,mesti la nak masuk U kan??aku harap diberi peluang untuk masuk pusat asasi sains UM..lepas tu proceed dalam UM gak untuk course medic..aku memang dah menanam azam bersungguh untuk jadi doktor one day..sejak selalu pergi hospital,aku tertarik giler nak jadi doktor..for me,aku dapat rase kepuasan bile dapat sembuhkan seseorang patient tu..

insyaAllah..after berjaya dalam course medic,jadi doktor ar..seperti yang aku katekan tadi,kepuasan!kerjaya sebagai doktor ni aku tengok agak mencabar..sebab tu nak jadi doktor..i luv challenge..!huhu..aku berangan ,bile dah jadi doktor nanti,aku nak jadi doktor yang caring,berdedikasi,bermamakasi,bersungguh-sungguh buat sesuatu perkara..
dan seterusnye,aku nak mengumpul aset aku sendiri sebelum kawin..aset pertama tu adalah kereta..mungkin waktu tu aku akan beli kereta murah-murah je kot..ye lah,baru nak membina kerjaya..bile dah lame-lame nanti,dah ade duit banyak sikit,gaji banyak sikit,aku nak beli kereta honda CRV..aku memang suke gler keta ni..sejak aku skola rendah,sampai masuk skola menengah and sampailah dah habis skolah,aku setia meminati kereta nie..huhu..nak kete nie..ade sesape boleh hadiahkan aku kereta ni sebijik??heheh..sengal..
and setelah berjaya memiliki kereta,aku nak memiliki rumah sendiri..rumah macam mane??aku pun tak tahu..mesti ar nak rumah besar..tapi rumah sekarang ni harga tinggi gler..at that time nanti,aku survey la dulu nak beli rumah ape and di mane..
hoho..so itulah serba sedikit impian aku yang aku selalu angankan..tak salah untuK berangan,asalkan kite berusaha ke arah angan2 yang diimpikan..semoga Allah memudahkan jalan aku untuk mencapainye..Amin...
sekian,terima kasih kerana sudi membace warkah aku yang tak seberapa ini..
ku hulur sepuluh jari memohaon kemaafan sekirenye tersalah kate atau ape2 saje.
luv u all..

2 comments:

Hanis Amanina said...

ak ske ssangy0ng rext0n!!!
tpi asl ak cter kt 0rg lein.. byk tataw kete ni.. waawwaawaawwaa

Norain Ishak said...

hahaha..aku tahu kot..kete nie jenis kete yang besar gabak kan??