Saturday, February 21, 2009

nak dapat lesen P


assalamualaikumm..

ini blog aku,dunia aku,dan diari aku..nak tambah satu lagi ler..buku nota aku..memandangkan aku ni belum ambik lesen lagi..jadi aku nak rekodkan benda2 yang aku perlu buat untuk dapatkan lesen P..heheh..

memule aku kena selidik terlebih dahulu sekolh memandu yang berdekatan dgn aku..purata harga yang dikenakan around RM700 hngga RM850..huhu..cilok duit ayah ler..hehehe..aku mane ade duit sendiri..

so,apekah langkah2 mendapatkan lesen P??ok ok..sekarang ni aku nak rekod untuk bahan rujukan aku..

pertama,kena hadir kursus pendidikan pemandu(KPP) 5 jam di institut memandu 5 jam di institu memandu..aduhai!sengal nye aku nak kursus2 nie..ceramah due jam kat maktab pun aku dah naik gler..ni kan plak 5 jam...sengal!

kedua,kena lulus ujian bahagian 1 berkomputer(ujian udg2 jalanraya) di pusat ujian terpilih..heheh..exam ni senang ke susah??huhu..

ketigaa,hadir bengkel 6 jam di institut memandu..6 jam jerk??kalo aku lampi(lambat pick up) macam mane..heheh..sengal..

keempat,dah habis tu,baru lesen L dikeluarkan..baru L..bile lak nak dapat P??

kelima,owh,pastu menjalani latihan memandu..minimum mase belajar 8 jam..cukup ke tuh??takpe2 ,ain boleh!!

keenam,kena lulus ujian praktikal JPJ iaitu ujian jalanraya,bukit dan parkir..huhu..tapi kan,aku rase ujian parkir yang buat aku rase takut sikit..heheh..cam susah je nak bajet..

ketujuh,yahoo..barulah lesen P dikeluarkan..huhu..dah dapat nie,habislah kereta ayah aku aku lanyak..hahahahah...

bile nak amik??aku tak tahu lagi..huhu..aku excited nie..tapi kena tunggu ayah aku operate dulu..ingat nak g amik SAFETY DRIVING kat amcorp mall tu kot..huhu..

7 comments:

Hanis Amanina said...

hehe.. ak dh lme settle l0r~~

Norain Ishak said...

ceh,blagak lak cik nina nie..heheh

MNFMZ said...

nasib kite serupe la no rain...aq pun tak tau lagi bile boleh ambik kene tunggu greenlight drp ayah aq dulu almaklumla duit duit die

Norain Ishak said...

ade sesape nak sponsor??heheh

Nur Areefah said...

urm..aku sejak bekerjaya ni jarang sket g kelas memandu..so lambat sket kot dapat P..

ko sebagai penanam aggur rajen2 la g kelas memandu ye..hee~

Norain Ishak said...

hehehhe..after ayah aku selesai operation nanti aku g yer..

Anonymous said...

aku promote ko g la blaja kat Akademi Memandu Nilai...1st class layanan djamin!!haha... ;P