Friday, May 13, 2016

Pasca-Medschool : Post Penghargaan

Assalamualaikum. Entry hari ni copy paste je from facebook, buat kenangan kat blog ni.


Alhamdulillah, selesai sudah 5 tahun pengajian di sekolah perubatan. Rasa macam baru je fly masa time first year, and rasa macam ya Allah, 5 tahun ke nak belajar kat Ireland ni, lamanyaaa….


Hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan, tahun berganti tahun, berkat doa semua orang, Allah banyak dah memudahkan perjalanan yang panjang dan penuh onak duri ini.


Terima kasih yang tak terhingga buat mak dan ayah, yang tak jemu jemu berdoa untuk anak bongsu mereka yang the only one belajar jauhhh, dah la bongsu, hehe. Juga buat kakak-kakak terchenta dan bro-in-laws semuanya yang sentiasa memberi sokongan tanpa henti di medium whatsapp. Juga buat saudara mara dekat dan jauh atas support yang diberikan.


Tak dilupakan buat teman-teman seperjuangan di bumi bertuah Ireland ini, khususnya housemates Tipah-Farah-Nasrah yang disayangi sebagai tempat bermain, bermanja, bergaduh dan berkongsi suka dan duka..


Juga untuk rakan-rakan sebatch yang awesome, yang selalu membantu tak kira apa jua (harapnya warden dah jalankan tanggungjawab sebaik mungkin untuk hangpa..). Tak ketinggalan, seniors dan juniors atas doa-doanya… Dan juga buat semua cikgu cikgu dari zaman Tadika Ar-Rahman Bangsar, SRK Alam Shah PJ, SMK Sultan Abdul Samad PJ, MRSM Taiping, KYUEM dan semua tenaga pengajar di UCC yang sentiasa komited mendidik kami semua.. Jasamu dikenang sampai bila-bila.. Dan tak dilupakan penaja MARA..


Semoga rezeki yang Allah beri ini, meningkatkan lagi keimanan dan ketaqwaan kita kepada Allah dan memberi manfaat kepada orang lain. Segala ilmu yang kita ada, segala kudrat yang kita usahakan untuk exam, sesungguhnya semua itu dari Allah, maka kejayaan ini pun juga dari Allah, kita ini serba serbi tiada tanpa Dia..


Sekian, terima kasih sekali lagi atas doa semua orang!


Ps: ok hangpa nanti nak apply housemanship kat mana, haha cari geng lols tongue emoticon
Ps2: gambar bajet bajet la tampal kat studywall buat semangat meneruskan kehidupan seharian





ps3 : insyaAllah will update more pasca-medschool

No comments: