Friday, October 26, 2012

Sambutan Raya Yang "Meriah"

Assalamualaikum.


Rasanya tak terlambat lagi untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semuaaa, tak kisah lah hangpa kat Malaysia ke, Australia ke, UK ke, Ireland ke, India ke, Jordan ke, Republic Czech ke, Germany ke, cehhhh, senang cerita tak kisah di mana anda berada selagi kita masih melihat bulan yang sama, ewaahhh.


Takbir raya di VicLodge


So, raya celebrations tahun ni? Malam raya, kitorang ada takbir raya dekat apartment juniors. And then after balik dari takbir raya, aku punggah beg, punggah almari carik nak pakai baju apa untuk hari ini which is hari raya. And, there we gooo. Rasa nak tema purple pulakkk, hehe.


Paginya raya, aku pasang takbir raya sambil gosok baju raya bagi suasana raya. Takde lah sayu mana pun tak raya dengan family, sebab raya di perantauan, lain rasanya, raya dengan sahabat-sahabat, sama-sama kongsi kemeriahan raya.


Before nak pergi solat sunat raya, sempat lagi lahhh aku and housemate menggunakan timer camera handphone Samsung Galaxy Ace ku untuk ambil gambar kami berempat. Nak harapkan S3? Tak dapat lahhh, nipis sangat, tak boleh nak stand, kihkih.


Hosmetss : Farah, Nasrah, Tipah, and penulis. (skemaaa)


And then lepas tu naik teksi, bergegas pergi Brookfield.


Biro Kerohanian PPMC (Faiz Kadir) sedang memberi khutbah raya.


And yang "paling best" lagi tentang sambutan raya aku tahun ni, kelas aku dari pukul 9pagi sampai 4petang. Cool enough, eyh? Sobs.


Kegembiraan menghadiri lectures di pagi raya jelas terpancar di wajah wanita perantauan ini. HAHA.


So, after habis kelas, jalan kaki balik rumah sambil memikirkan masalah umat (amboiii kemain ayat aku). Lepak-lepak jap kat rumah, pastu pergi rumah senior tolong masak. Segan lahhh datang makan je tapi tak tolong masak ohhh. Hihi. So ni pun baru balik dari rumah senior makan-makannn. Best gilaa!


So, yeahhh itu je lah. chailleann tĂș i. Wassalam.

No comments: