Saturday, June 2, 2012

Just Keep Swimming

Assalamualaikum..


Alhamdulillah. Saya sudah pun memiliki bilik sendiri yang saya idamkan sejak saya sampai di bumi cork ni. Bukan tak sudi ber-roomate dengan tipah, tapi saya ni jiwanya kadang suka bersendirian. I love to have my own space. Tambahan pula, masa kat ky dulu, dah sedap ada bilik seorang satu, sampai cork, kena share bilik pula. So, sekarang, perasaan sangat ohsem yaa!


Lebih kurang jam 4.30petang, servis mover pun datang. Bertarbiyah badaniyyah lah kami berdua mengangkut barang. Banyak jugakk barangg. Hoho. Rasa semput pun ada. Haih. Stroke volume kecil dan vital capacity jugak rendah kot.


Now, jam 12.30pagi 2 jun, dah selesai kemas barang semua dalam bilik. Happy :) Esok nak ke pekan pulak, nak carik barang untuk semakkan bilik lagi, padahal bilik kecikk jer, duhh. Paling penting beli hangerrr! Banyak gila kot kot. Amboi kaya akak ni banyak kot. Sigh.


Anyway, semalam petang ada la sembang dengan dua senior final years yang akan grad tengah bulan june ni. Ask for their tips. Kak Adilah said, carilah Allah dalam setiap kerja yang kamu lakukan. Whereas kak Atiq said, keep on swimmingg. Hihi. Itu pengaruh kartun finding nemoo ya. And as usual, diorang cakap, sekejap je medskul ni. Duhhh. Seriously? Just keep going. Ikhlaskan niat kerana Allah.


And bila dah ada bilik sendiri, makanya, saya and nopah bukan lagi roomate. Ceh. Ayat cam break up. Lolololss. Barangkali, saya mahu ber-roomate semula pada tahun 2016.


Sampingan, hari tu saja lah tanya my sisters, what kind of adik ipar they want, aduhaii, boleh tahan demanding jugakk. Zaman dioramg carik suami, aku tak demand apa pun.


Asiah Ishak : Soft spoken, hormat org tua, pandai bersembang... Ada kerjaya yg baik..

Maryam Ishak : Org yg beragama dan berakhlak...beragama ttp tidak berakhlak x bagus juga, berakhlak ttp tidak beragama lg x best juga...(kira 'berakhlak' tu da cover sumer ler..btanggungjawab, sop spoken, n etc, 'beragama' bermaksud memastikan dirinya, isteri dan keluarga akan masuk syurga) dan kerjaya yang baik tu ku setuju juga..:)


And itu je lahh. TAKE CARE!!


Take care : buat apa Allah suruh, tinggal apa Allah larang.

No comments: