Monday, May 28, 2012

Describe Yourself (Part 1)

Assalamualaikum.


Ahah. Tajuk entry tak boleh blah sangat. Saja-saja je. Haha. Sebab kadang, bila kita ditanya, describe yourself, kita terpaksa brainstorming untuk ceritakan diri kita ni macam mana. So, mengambil cabaran ni, aku find out these 6 things about myself. Eh, obses dengan diri sendiri ke? Haha. Who cares anyway?


1. Tegas : 

Some of my friends here cakap aku tegas. Erm, betul lah kot. Aku tak suka orang tak ambil serius bila buat sesuatu perkara yang penting (mungkin penting bagi aku, tapi orang lain mungkin anggap tak penting.)


2. Punctual : 

Ada yang kata aku punctual melampau. Hehe. Entahlah. Aku tak suka buat orang menunggu. Sebab honestly speaking, it is pretty annoying tunggu orang. So, untuk mengelakkan orang rasa annoying, aku seorang punctual. Jadi, jangan nak lengah-lengah dengan den, memang den tak gemar. 


3. Komited : 

Takut nak menggalas tanggungjawab, tapi kalau orang dah amanahkan tanggungjawab, aku cuba put effort sebaiknya dalam nak menjalankan tanggungjawab tu. 


4. Tak memilih dan simple : 

Dalam banyak perkara, aku sebenarnya tak memilih ataupun mungkin malas nak memilih. Nak makan apa, tak kisah, janji halal. Nak pakai baju apa, asalkan simple dan tutup aurat. Senang cerita, i don’t want to make something complicated when i can make it simple. Sweet and simple lah katakan. 


5. Sederhana : 

Disebabkan sebab simple sepanjang masa, aku seorang yang moderate. Bab fesyen ke, aku fail. Sebab aku tak nampak kepentingan nak follow fesyen sesiapa. Yang penting, aku selesa dengan imej sempoi aku. Bukan peminat barangan branded, sebab tak kaya, so beli apa yang mampu sudah, janji selesa. 


6. Pendiam dan peramah : 

Ahah. Macam contradicts di situ. Kalau jumpa dengan orang yang tak kenal, memang agak pendiam lah. Tapi bila dah lama-lama kenal, ahah, ambiklah banyak cakap. Masa tu people akan cakap, “ingat dia ni pendiam, rupanya banyak mulut jugak ni,”. Among my closed friends, suka buat jokes. And yeah, selalu gaduh jugak with closest friend. Normal lah tu. Sedangkan lidah lagi tergigit!


So, itu je lah. Aku cuba untuk brainstorming lagi. Sekian, wassalam.

No comments: