Saturday, April 28, 2012

Kek BERS✔H

Assalamualaikum.


Chillax. Aku takkan bebel pasal Bersih 3.0. Ya, kat twitter pun aku dah banyak bebel. So, just stop the emo tweets kat twitter je. Cumanya, aku nak nasihat diri aku and diri korang, bila mana kita berhadapan perbalahan menuding jari yang tak berkesudahan, kalau pihak sana taknak stop, biarlah kita yang stop dulu. Biarpun orang kata, kau ni loser, takde pun nak hujah or what so ever, lantak diorang. 


Benda yang salah, tetap salah. Benda yang betul, perlu ditegakkan. 


Kek melepaskan emo. Kek pisang coklat. 


And aku menyeru korang untuk baca tulisan seorang super senior ky aku, yang jugak dulu tinggal di cork ini, but beliau dah balik malaysia and he came for bersih as part of medical team.




Ya, kita bergaduh, kita berbalah. Motif? Kita nak tegakkan point kita. Kau tetap salah. Aku tetap betul. Sesungguhnya Allah jua lah yang Maha Mengetahui. Tapi kadangkala, kita berbalah sampai satu puncak, perbalahan kita tu dah jadi macam takde objektif dah. Dan most of the time, apabila berbalah, kita lebih guna emo dari rasional.


Dah emo emo bagai, aku realise, apsal emo benor tweets ni and pada masa tu, I can imagine how happy syaitans bertepuk tangan tengok kita tengah naik angin. Kurang asam betul la, syaitaniirajim ni, kata hati. Astarghfirullahalazim. Bila mana kita sedar apa yang kita katakan mengikut emosi yang negatif, istighfar lah!


Anyway, hihi, nak sentuh jugak pasal bersih. Aku sokong bersih for clean and fair election. Both sides, PR or BN jangan main kotor. Aku sokong bersih yang aman. Bukan sokong demostran bersih yang buat provokasi. Polis and demostran and everyone involve, semua tahu kejadian yang sebenar. And we stop making assumption, polis kejam, demostran kejam. Siapa menindas siapa. Allah Maha Mengetahui.


Again. Kalau salah, ask for forgiveness from people yang kita buat salah. Ask for forgiveness from Allah. Tak rugi pun.






Pro Bersih, jangan cemarkan sokongan dengan akhlak yang buruk. Ingat, atas dasar apa kita sokong bersih? 

Pro Tak Bersih ( ya aku tahu korang bukan pengotor ), aku respek pandangan korang eventho kadang tu statement korang boleh jadi annoying, hihi.

Pro KPOP and taknak ambil tahu hal politik, boleh lah leave malaysia and duk korea. 


Sekian, maaf kalau ada yang terasa. Aku cuba untuk tak ber-emosi sangat ni. Anyway, emo ke entry ni? =P



No comments: