Thursday, March 8, 2012

Hugs


Assalamualaikum.

Dan (Dia lah) yang menyatu-padukan di antara hati mereka (yang beriman itu). Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatu-padukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka. Sesungguhnya Ia Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.-(Al-Anfaal 8:63)


Just a very short update. Masa gosok tudung tadi, tiba-tiba teringat kat mak. Rasa macam nak peluk mak time tu jugak. Tapi sumpah lah tak logik. Mak aku kat malaysia. Aku kat ireland. Guna skype pun, mana boleh peluk pun. Oh aku sebenarnya rindu nak peluk mak. Homesick doe.


Aku rasa aku lebih banyak peluk akak-akak cork dari mak sendiri. Asal jumpa je senior, (senior perempuan ya), salam pastu peluk. Dah enam bulan, dah jadi macam habit pulak. Padahal bukan ada talian darah, cuma atas nama saudara sesama Islam. Jumpa makcik sedara ke, cousin ke, pun takde peluk-peluk ni. So, dear angah, tak pelik lah family abang Irwan jenis jumpa peluk-peluk bagai. Aku kat sini haa tak terkira berapa peluk dengan akak-akak cork.


Kenapa peluk? Erm ianya kaedah terbaik untuk mengikatkan ukhuwah. You can feel it by yourself though. Seakan macam ada satu medium antara kau and dengan orang kau hug tu, faham ke? Bila kita gembira, kita peluk kawan kita, tanda kita share kegembiraan. Bila kita sedih, kita peluk kawan kita, tanda kita share kesedihan. Well, sharing is caring.


So, korang, rajin-rajin lah peluk mak korang ya. Dengan ayah korang sekali. Aku jarang gila lah peluk ngan ayah aku. But balik malaysia, nak try! Heee.


Sekian, wassalam.

No comments: