Wednesday, November 23, 2011

Ini Bukan Cinta Muka Buku, Ini Cinta Skype 2

Assalamualaikum.


Sebelum aku nak makan daging black pepper special tipah, aku nak menulis kejap. Ya lah, aku kan focus dalam bidang blog blog ni. Duhh. Hari ni aku skype dengan mak aku. Bukan hari hari oh dapat skype pun. Aku rasa ini kali ketiga kot aku skype dengan mak and ayah aku sejak aku tercampak kat cork ni.


So, almost sejam jugak lah bercerita tanya khabar semua. And mak aku pun nasihat beliau yang paling common, "sembahyang jangan tinggal, jangan lupa baca Quran,". And aku macam biasa akan jawab, "Ye ye". Kalau nak nampak kenegerisembilanan sikit, aku jawap " Yo lah haa,". Aku pulak tiap kali kalau sembang dengan mak aku dari zaman taiping, zaman ky sampai lah zaman cork ni, ayat aku "Mak, jangan lupa doa ain study, doa results okey pastu err, doa apa lagi mak?". And mak aku dah tahu sangat jawapan yang aku nak, "Ye mak doa kau dapat jodoh soleh,". Ah mak aku memang sweeet.


Bagi aku doa mak tu sangat penting kot, kalau mak tak redha dengan kita, Allah pun tak redha dengan kita jugak. Dan doa mak tu kan mustajab, jadi tak salah kalau kita remindkan mak kita untuk doakan kita eventho lepas aku mintak mak aku doakan aku, mak aku akan jawab, "Mak doakan kau siang malam lepas solat,". Jadi, kita pun jangan lupa jugak doakan untuk ibu bapa kita.


Kalau skype dengan ayah aku, ayah aku mesti tanya pasal makan. HAHA. Ala, tetiba rindu nak keluar makan malam malam. Zaman after habis a-level tu, aku rasa dua kali seminggu kot makan kat restoren kat pekan klawang tu. Ayah aku kadang dalam kereta  tanya, "Nak makan apa?". Aku just jawab, "Tak kisah,". Tak kisah bukan sejenis makanan ya. OK LAME!


Aku makan memang tak kisah pun kot. Sebab tu taste buds aku kan memang tak function sangat. Hehs.


Erm ayah aku pun tengah ngantuk masa skype tadi, ke frust sebab malaysia kalah lawan syria. Takpe lah, dapat tengok muka sekejap pun okey.


Masa skype tu mak aku kata muka aku tembam. OMG. Aduhai. Krisis pemakanan betul lah. Nak diet, malas because diet is so not me. Cuma kena tahan nafsu musim sejuk yang membuatkan perut sering meminta diisi. Duhhh.


Okey lah. Aku sebenarnya sudah habis makan daging black pepper ala belacan tipah. Sedap wooo! Sekian, wassalam.

No comments: