Monday, October 31, 2011

Petang Isnin

Assalamualaikum.


Oyeah hari ni ireland cuti. Cuti bank. Bank holiday. Entah tak tahu why it is called as bank holiday. Cuti tu yang penting. So, macam biasa lah, study and study. Bak kata kawan aku kat belfast kat wall kawan aku kat cork jugak, "lifeless nerd boy!". Memang lah oittt, nak score kot continous assessment. Semua orang kiasu gila sekarang. So, aku lifeless jugak ah sekarang ni aku.


Bila penat studyy, pergi bukak youtube dengar lagu kiya karo maher zain. Cool. Pastu pergi tengok ceramah ustaz azhar idruss. Lorhh famous benor ustaz ni rupanya. Memang layann lah. Pastu dah otak jadi lebamm tak boleh absorb apa apa, tidur je lah bro.


Pastu nak adapt dengan waktu solat pulakk. Zuhur kul 12something, asar pukul 2something, maghrib pukul 5something, isyak pukul 7something ohh subuh pukul 5pagi something. So keblurannya macam jetlag pun ada. Tapi bukan jetlag laa, aduhaiii, cuma cam pening pening lalat sikit.


Ahh rindu malaysia. Waktu siang and malam sama panjang je. Laa ni, waktu siang sekejap bebenor. Malamnya panjang pulakk. Nak tidur lelama pun bukan boleh pun, nak kena study, study and studyyy! Takpe lah, redhaaa je lah dengan apa saja situasi.


Ohh hari ni aku terbaca ahh sebuah cerpen kat iluvislam tajukdia paksi hati, kalau tak silap. Ahha. Best. And aku tetiba nak buat cerpen. Cerpen yang ada pengajaran yang dapat diberikan pada pembaca. Bukan cerpen jiwang yang menerawangkan pemikiran ke arah sia sia. Tapi, takde idea sampai sekarang.


Nak buat cerpen islami, tapi terasa sangat kurang ilmu di dada. Tapi boleh je kot, insyaAllah. Cuma takde jalan cerita yang jelas. Tambahan pula, aku pun sedang membina plot cerita realiti sendiri. Korang pun. Mungkin pengalaman hari ni, dapat dijadikan babak babak dalam cerpen yang aku akan tulis dalam tempoh 6,7,8,9,10 tahun lagi, KOT. Entahlah.


Ohhkeyy, sambung study balikk lahh. Anat anat anattt. Sekian, wassalam.

1 comment:

Nina Mazlan said...

buat cerpennnnnn. rindu cerpen rain. :D