Sunday, October 9, 2011

Aku Memang Terror Main Basketball

Assalamualaikum!


Perhh semangat ya hari ni. Bukan apa, hari ni main basketball kat Mardyke Arena, kira-kira 7 minit jalan kaki dari tempat aku tinggal ni. Aku agak excited gak lah, sebab dah lama kau tak main bola-bola ni. Kat ky, kiasu je kerjanya, kak Mas, panggil tengok budak laki main bola pun, aku tak mahu. Perang saudara dengan objek bola lah konon.


From left : Syaima, Iylni, Penulis Yang Terror Sport, Fahima. Nama kumpulan KEBABISHHH(sejenis kedai halal)


Tunggu kelapa jatuh atas kepala. LOL!


Ramah mesra dengan team roomate.



So, pergi 10 am gerak pergi arena tu. Main-main bam bam bola dulu, pastu Zack a.k.a Zakiah Zaki ajar sikit teknik defend masa main basketball. So, besttt!


Pastu match pun bermula, first match, team aku menang lahh. HAHA. First match yang paling memorable kot bagi aku. Hehe. Sebab bila referee cakap ada lagi 10 seconds, aku dengan semangat kesukanan yang sangat tinggi berjaya menjaringkan bola dari jarak jauhhh! Phewwitttt. Sila ucap tahniah kepada saya!



Bukti penulis main basketball.


Gambar ni lawak gila!


Bagi bola kat aku weyhh.



By the way, jaringan tu nasib je kot. Aku mana ada skill shoot shoot bola basket ni, apatah lagi nak buat slam dunk ke, kungfu dunk ke, memang takde broooo. Apa-apapun, itu adalah satu legend bagi aku. HAHA. Oh team aku terdiri daripada, Syaima, Fahima, and Illny. Goodjob lah korang eventho korang tak tahu aku mention nama korang dalam blog aku. [They even don't know i got a blog pun, huhu].


Selepas berlawan dengan team Istanbul.


Haaa rebut bola tu.


Shoot shoot.


Main lagi weyhh!


For 2nd and 3rd match, haha, dah semput. Jaring jarak dekat je boleh. Plus, team lawan semua mantap doeee. Tak dapek den nak defend. Semua terror. Papepun tahniah kepada team roomate saya! ShinEEEEwwwww. AHHAHAHAHAH.


Kesimpulannya, aku sangat seronok sebab dapat keluar peluh gila-gila! Dah lama kot tak rasa peluh peluh macam ni. So, rasa terbakar lah lemak-lemak terkumpul. And hope dapat main basketball lagi!


Alright lahh, lepas ni ada meeting dengan members pasal open house untuk kitorang punya senior di cork ini. Our task is kena masak nasi kuning and acar nenas. So, nak discuss lah nak prepare beli barang, nak masak semua.


ALL PICTURES CREDIT TO : Nurul Iylni Mohamad Noor

Sekian, take care bebeh. Wassalam.


ps: Harap lah esok bangun pagi tak sakit badan sangat.

1 comment:

Amierah Nabillah said...

wahhhh!! yeay! hehe! seronoknya ada blogger lagi dari kalangan kita :3 ngee. best kan main basketball tadi? :D sukaaa! u did great! :D