Friday, September 16, 2011

Sampaikan Salam Dari Cork Part 3

Assalamualaikum.


Okey cerita pasal makan pulak. Luckily aku ada roomate yang tahu masak. Hehe. So, nak taknak kena tolong beliau masak jugak lah. Sebab time kat rumah dulu, niat nak masak tu ada, tapi tulah, kurang galakan dari kaum keluarga.


So, aku letak je lah gambar kan. Ini baru seminggu kat sini, insyaAllah kalau lima tahun duk sini, makcik-makcik di luar sana dont worry lah, boleh ambik saya jadi menantu, insyaAllah anak makcik tak kebulur. HAHAH.


Nasi goreng keju. 


Roti and omelet.


Sambal ikan bilis and sup sayur.


Tadi masak nasi goreng. Woootttt. Tipah ah tolong ajar cara nak masak. Kalau aku je yang makan, bantai je ar masak. Tapi sebab Tipah makan sekali, kena la mintak tolong cara masak yang sebenar.



Okey. Next cerita pasal style. 


Kat sini kan sejuk, so, kalau pakai sweater ke, coat ke, tangan mesti nak kena masuk tangan. Macam poyo pun ada. HAHA. Tapi sebab sejuk, memang kena sorok lah tangan tu. Unless pakai gloves. Tapi pakai gloves macam nak pergi menoreh getah plak. Apa-apa pun, suka hati anda lah kan nak masuk tangan kat poket sweater or coat tu ke tak kan.


Pastu kat sini, aku banyak kerut muka ar especially bila cakap dengan Irish. Sebab diorang cakap memang speed gila, pastu dengan slang and accents lagi. Memang kadang aku macam, apa yang dia cakap ni. So, kena buat-buat faham by saying phrases like, "I see", "Oh yeah", "Oh okey". Padahal blur gila apa dia cakap.


Pastu pasal toilet. Ahhaaa ni problem lah. Sebab diorang kan pakai tisu. Kita Malaysian biasa guna air. So cam try hard jugak laa tu adapt. Tapi kalau kat apartment, bantai ah basah. Tak biasa ah nak lap lap pakai tisu ni.



Okey lah. Rasanya cukup lah 3 part di bawah tajuk sampaikan salam dari cork. Next entry akan jadi cam biasa balik. Pasal diri sendiri. Haha. Pasal kehomesickan yang kritikal. LOL.


Sekian, wassalam.

4 comments:

Anonymous said...

Haha kelakar la Ain ni.Kadang-kadang kita pun tak faham apa orang sini cakap,jadi kita bagi je respon macam
"oh cool", "sounds good" bla2..

Update lagi!nak bace :)
-hur ain-

minye said...

hahaha.. bapak sengal ayat ko.. boleh buat menantu.. InsyaAllah, anak makcik x kebulur... mcm sengal je..
well, kebusy-an ko jd doc bley buat laki ko kebulur jugak.. hahaha..
so, masa ko kat cork ni, ko belajala masak dgn tipah bebyk yer..

AreHadi82 said...

eheheh, lawaks la ain ni.... seronok tak skype ngan aku td... :-) weh, aku lom lapar lagi la, camne ni... dah kul 10 mlm ni...sepatutnya aku dah lapar.. hwaaa..

Norain Ishak said...

hur, haha.i hate confusionnn masa ckp ngan dorang.

minye, tunggu la lagi 5 taon, aku jadi chef.

angah, haha.sronok lah.