Wednesday, February 23, 2011

From Ho Yau Yeng To Spanish To Turkish

Assalamualaikum.

Dah terbiasa update blog hari-hari. Hari ni takde cerita pun. Sebab otak aku tengah kiasu Islamic Studies ni. Hehe.


Main fesbuk peneman stay up.


Okey, mari kita belajar frasa baru yang boleh diaplikasikan dengan kengkawan.


Ho yau yeng ngaaa tu maknanya you're so cool larh. Erna, jangan perasan lak. Maklumlah 'ngaaa' tu trademark Erna. So, lepas ni, jumpa orang-orang cool, pergi cakap, "Ho yau yeng ngaaaaa!".

Then, aku musykil chaletmate aku tahu spanish. Tu pasal tetiba kitorang cakap spanish pulak. Mana lah tahu in future aku jadi doc kan Spain. Nanti ada brader hot Spain cakap, "Necessito un medico," aku akan pergilah rawat dia. Maksud phrase tu ialah, " I need a doctor,".

But, agak-agaklah brader tu macam gatal, cakap balik macam ni, "Dejame en paz!". Yang bererti, "Leave me alone!". Haa, phrase ni pun boleh digunakan untuk kawan-kawan yang suka kacau korang study jugakk. Hehe.


Bila belajar Islamic Studies, rasa insaf pulak. Tu pasal bukak lagu Sami Yusud title Hasbi Rabbi tu. And terkeluar lah pulak lirik Turkish.


Sekian, wassalam.

3 comments:

Anis Zahorin said...

waa~tetiba tukar nama blog!!
teringat last year buat projek biology.. my team decide guna nama team futuro medico...sebab majoriti in that team nak jadi doktor..

wee~tetibe masuk blog ni~teringat zaman sekolah...haha~

haz|rah said...

hey! sé español..
~hey! i know spanish~ ^^

p/s: porque cambias tu titulo de blog a español, atraerme para verlo inmediamente.jejejejej. ~dsbbkn ko tukar nme blog ke spanish, ak pown dgn serta merta tertarik nk bce blog ko.. heheheh~

Norain Ishak said...

anisah,

haha.dah kena demam spanish la plakkk..

hazirah,

weyh.serious aku suka spanish..nasib baik ada satu website untuk translate english tu spanish..mudaaahhh!

http://www.howtosayin.com/siete.html

tapi,ko mesti lagi mantapp kottt!