Tuesday, January 11, 2011

Erti Enjoy Di Semester Terakhir

Salam. Hari pertama persekolahan di KY untuk semester terakhir di verdant upland. Cepat betul masa berlalu. Rasa macam baru je minggu lepas kena hadapi minggu orientasi, minggu yang paling aku rasa, tak suka dan tak suka. Dan bila kembali ke alam realiti, di sini lah aku, di semester ke-empat.

Harapan aku untuk semester ini cuma satu. Aku nak lalui semester ini dengan jayanya. Jayanya bererti say no to stress, focus on study, an enjoy every moment dengan kawan-kawan and teachers. Enjoy tu bukan bererti main UNO, main werewolf sampai lewat malam, tapi menikmati setiap saat bersama mereka.

Sebab aku tahu, bila dah keluar ky, mesti aku rindu ky eventho ky tak rindu aku pun. Samalah jugak dulu masuk taiping, rasa menyampah. Bila dah blah dari situ, rasa nak sekolah balik je kat situ.

Oh ya. Hari ini junior masuk lagi. Junior berumur 18tahun. Aku pulak 20tahun this year. Perbezaan umur dua tahun ni, buat aku rasa aku sangat tua di kalangan pelajar ky. Betul. Papepun, aku harus terima realiti bahawa aku dah tua dan harus berfikiran lebih matang.

Lagi satu hal. Para senior diamond perempuan mengalami masalah mental illness hari ni, sebab junior lelaki duduk kat sebelah kampung kitorang. Tak bebas. Tak boleh lah Erna nak buat tarian poco-poco. Tak boleh nak keluar chalet dengan gaya rambut mengerbang. Eheh.

Okey. Itu je. Sekian, wish me all de best this semester. I will do my very best this sem! Salam.

5 comments:

Mknace said...

:) :) :) terbaeekkk!!!!

M. Faiz Syahmi said...

vergent upland.? memang betul ada perkataan nama itu kat ky atau hanya rekaan sendiri.?

makin hebat penulisan ye.? ada peningkatan. heheh.

woha. dah berumur 20 bermakna usia dan pengalaman makin bertambah.!

haruslah.! >.<

Norain Ishak said...

mknace,
insyaAllah....

faiz syahmi,
verdant upland laaa..dlm lagu ky, ada perkataan tuu..
ye lah, umur pun nak masuk 20,
takkan nak menulis gaya gedik
ala-ala umur 17tahun lak en..hehe.

M. Faiz Syahmi said...

hahaha. ko 17tahun gedik ke.? terbaekkkk~ hahhaa

Norain Ishak said...

faiz syahmi,

bila aku baca post lama2, rase gedik pulak ayatnyer.huahua.