Wednesday, November 10, 2010

'Real Smile & Real Laugh' Day

Saya hensem sebab makcu saya hensem.


Salam. Evening With Diamond berjalan dengan jayanya! Oyeah! Lepas satu beban kesibukan bagi aku yang bergelar warga house Diamond, house of courage!


Semalam, hari Selasa, warga Diamond bertungkus lumus siapkan Great Hall jadi Maze. Angkat kerusi, angkat meja. Dah macam kena training muscle builder pulak. Aku pair dengan Ummu. Kami sangat energetic angkat kerusi, kalah budak laki doh. Btw, nak setup Great Hall jadi maze, bukan kerja sesaat dua, lama gila weyh!


The Maze.


This evening pulak, tampal plastik sampah untuk menampakkan ke-maze-annya. Kerja yang melenguhkan sendi-sendi tangan. Walaupun kerjanya macam remeh, tapi bila buat ramai-ramai, rasa seronok je. Aku bergandingan dengan Afwa and Najwa. Oh tak lupa juga pada budak bling-bling, Afiqah Awi and Assakir yang menjadi medan cellophantape.


Najwa bersama poster agen-agen poyo doe.


And tadi, evening With Diamond pun berlangsung. Basically, budak ky yang hadir kena jadi spy kepada sepuluh agen Bubble Tea di mana one of them telah mencuri Bubble Tea bernilai 86 million dollar!! Aku pun agen jugak. Ahah. I was the homeless agent. Walaupun aku dah bankrupt, tapi tak bermakna aku yang curik tahu. Ummu yang curik. Dasar culprit betul. Eh eh.


Dah habis spy-spy KayWhy meneka, ada six groups manage to the final. Aku tak tahu group mana yang menang. Sebab after annouce nama group, aku and yang lain mula mengatur langkah mengelearkan medan maze. Once again, aku build muscle kat lengan. This time, aku pair dengan Najwa, angkat kerusi VIP sambil diiringi lagu Pink Panther. Memang syok.


After all, today, kelenjar gembira aku dah mula bekerja setelah beberapa hari ianya tak berfungsi disebabkan masalah peribadi. Dua tiga hari kebelakangan ini, aku cuba untuk senyum dan ketawa tapi hanya fake semata-mata. But today, i got back my real smile, and my real laugh. Kehidupan mesti diteruskan.


Finally, aku sebagai warga Diamond yang kadang rajin kadang malas, ingin mengucapkan terima kasih kepada :

  • Kak Mas
  • Abang Awang
  • Tukang gunting plastik sampah
  • Tukang angkat kerusi
  • Tukang angkat meja
  • Tukang siapkan prop
  • Tukang buat video
  • Tukang berlakon
  • Tukang ambil gambar
  • Dan semua tukang-tukang Diamond


Memang benar, hari ini, terasa ke-Diamond-an nya. We love DIAMOND. We love BUBBLE TEA. And we love DR BANO!!


This is Firas real smile and real laugh.


Sekian, salam.

No comments: