Monday, June 14, 2010

dia begitu ayu sekali dimataku



PERHATIAN : SILA BACA SAJAK DI BAWAH DENGAN BAHASA BAKU

wajahmu yang putih,
ku lakarkan wajahmu dengan warna,
biru,oren, hijau, merah bunga,
dan tika itu,
kau begitu ayu sekali di mataku..

tiap malam ku menatapmu,
tiap pagi ku menatapmu,
hampir sepanjang masa ku menatapmu,
kerana kau begitu ayu di mataku..

melihatmu,
hati jadi tenang..
melihatmu,
hati jadi riang..
melihatmu,
aku tidak alpa ataupun lupa mahupun leka dengan

...
...
...
...

sekarang ni waktu apa, blok apa, subjek apa, dan pukul berapa kelas nak mula..


salam..haha..tetiba nak bersajak..tunggang langgang ayat aku..memang aku bukan budak sastera..dah tu next year kena in charge skrip untuk bangsawan(kalau ada)..memang hancusss lah..oh ok, hari ni aku bersajak khas untuk insan di bawah...




jeng..jeng..jeng..apa benda lah objek kat atas tuh yer...jadual aku kat ky nie..abaikan warna-warna tersebut..abaikan nombor-nombor yang tertera..tapi lihatlah kondisi jadual aku..huihhhh..dah koyak rabak..tunggu nak kena masuk tong sampah jer nie..


hari ni, saje je nak post benda tak bermanfaat..gambar kenang-kenangan jadual semasa menjadi junior ky..next sem nak jadi senior!yuhuuuu..aku ada masalah sikit bab junior senior...aku sangat suka jadi senior..!rasanya ky ini aku yang punya..!ceh!


waktu sekolah rendah waktu darjah enam, jadi senior penyayang kot!tapi kat taiping, bukan lagi senior penyayang..kalo penyayang pun, dekat carrier sister aku jer..kalo aku nampak junior budak benda entah apa-apa, siap ar, pandangan menyampah yang akan aku lontarkan kepada mereka..cewaah!


erm, berbalik kepada gambar, aku tak tahu sampai bila jadual ini akan bertahan...tapi yang penting dah hampir setahun dah umur dia..sayang nak buang jadual ni, tapi andaikata jadual ni tetiba hilang, atleast ada lah gambar dia kan..haha!sewel!


ok, maaf sebab bagi entry merapu..pegi dulu..salam!


p/s-nilai sentimental dalam diri aku sangat tinggi!

No comments: