Thursday, February 11, 2010

a wake up call

salam..

hari ni aku date bersama mr. azman..
ceh..
mr azman tuh macam guru hal ehwal murid la kat ky nie..

so,
semua sedia maklum,
kalo mr azman panggil,
mesti ade somethings wrong dengan akademik..

jadi,
kami,
budak mara2 yang tak lepas point nie pun dipanggil...

apa lagi,
mr azman pun bagilah ceramah dia..
aku pun dengar dgn khusyuk,
sambil tu angguk2 kepala mengiyakan katanya..

mr azman remind kan kitorang,
kalo nak fly kena lepas point..
bukan point sponsor jer,
point university pun penting jugak..

and then,
dia admit kolej memang banyak aktiviti..
and aktiviti tu memang tujuannya nak buat student busy..
kononnya,
macam pengalaman lah..

for example,
when u're already get married and bla bla bla..
kena manage ur husband lah,anak lah..
so,busy jugak nanti..

and,
mr azman also told us to plan ur time properly start from now..
jangan buat last minit..

di akhir ceramah pendek beliau,
kitorang pun diberi borang,
tertulis result last sem and point..
dapat 12 point jeh.
kalo nak lepas point mara mesti 13.
pastu kena bagi komen,
kenapa result macam sengal..

itu jer lah ceritanya..
oh yer,
ada satu lagi..
mr azman kata,
waktu mandi adalah waktu untuk muhasabah diri..
haha..
bila dipikir balik,
betul jugak...
macam2 benda fikir waktu mandi..

malam ni pulak ada nomination utk high comittee muscom..
huh..
tak tahu la nak undi siapa..
sebab aku rasa,
ianya takde effect pun kat diri aku,
hurm,
ini dikira selfih ker?..

ye lar,
dia dapat jadi pres ke,
tak jadi pres ke,
dia tetap muscom!

oh berkenaan dgn semalam..
bangsawan!
aku ingat aku jer tak puas hati topaz menang,
rupanya semua house kot except bebudak topaz lah..

hurmm..
some of the topazians aku tengok,
arrogant giler kot dgn house dorang,
meluat plak aku tengok..

apa-apa ajer..
kene start revision dari skang..
erkk..
after CNY..
hehe..
salam..

p/s-yezza!esok balik cuti CNY..mahu jalan2 ke kelantan!

No comments: