Friday, February 12, 2010

sahabatmu sahabatku


salam..

hari ni hari friend-ship day di kolej aku..
kitorang digalakkan pakai baju pink,merah takpun putih..
yang tak pakai tuh,
korang memang tak sayang kawan lar..
haha..

jadi,
entry ke-2 untuk hari nie,
berkisar mengenai sahabat..

suka kartun lat.ianya sempoi tapi comel.

sepanjang tempoh sembilan belas tahun dibumi tuhan,
macam2 jenis kawan aku ada..

ada yang baik,
ada yang pemurah,
ada yang suka membantu,
ada yang suka bagi nasihat,
and macam2 lah yang baik2..

tak kurang juga,
ada yang gedik,
ada yang mengada-ngada,
ada yang manja,
ada yang over,
ada yang hipokrit,
ada yang bla bla bla..

sori pada rakan2 kalau terasa dengan kate2 aku yer..

fitrah manusia,
kita acapkali nampak keburukan sesorang daripada kebaikan mereka..
jadi di sini,
saya,
ceh.
menyeru kalian kalo rasa macam,
"ish.menyampah nya aku tengok dia nie,"
cepat2 sedar,
cuba ingat balik kebaikan yang dia pernah buat pada kita..

iyalah,
mana ada orang yang perfect,
aku pun tak perfect jugak..

aku suka quote ini..tambahan, you know they are always there to help you..=)

lagi satu,
sebagai manusia yang imannya tak tinggi mana,
kita sering rasa buruk sangka kat member..
betul tak?..
kalo tak,bagus!

kalo ya,
cepat2 tepis perasaan tuh..
sebab apa?
sebab perasaan buruk sangka itu,
syaitannirojim punya keja..
dia kan memang suka tengok umat muhammad berpecah belah..

dah macam blog muscom lah pulak..
tak kisah lah..
kerana setiap hari,
kita mestilah berusaha menjadi orang yang lebih baik..

semoga hari ini lebih baik dari semalam..

p/s-esok right after subuh menuju ke negeri tok guru nik aziz!

4 comments:

Amir said...

kdg2 kita tak ingat kebaikan kawan2 kita.. kita slalu ingat benda2 keburukan dia kan.. mmg fitrah manusia kot. aku akui, kdg2 susah nak igt benda yg baik org buat.. tp kadang2... maklumlah pelupa.. haha..

Yasmin Yahaya said...

ain2!!! ko x wish kat aku friendship day ke? aku nak present!! friendship day+ birthday aku!! hehehehe.. miss u la ain..

gO mi NaM said...

nice your blog..

Norain Ishak said...

@amir-manusia mmg pelupa kot..haih!
@minye-haha.hadiah?ko nak aper?bmw ker?..mis u too..
@bakal graduate-thanks..