Sunday, January 31, 2010

kelebihan basuh pinggan!

salam..

siapa suka basuh pinggan??..
sila angkat tangan!..

yea..
anda segeng ngan aku..
aku memang suke basuh pinggan..
tapi,
kalau dah terlampau banyak pinggan mangkuk utk dibasuh,
tak suka!


alkisahnya begini..
ayah aku memang suka la buat gathering family..
makan-makan..

kata emak:
mak memang la suka orang datang rumah..
tapi mak letih lah nak memasak..

itu kate emak,
kata aku:
bukan mak je letih,
ain pun letih,
sebab nak kene basuh pinggann..

utk makluman,
aku anak bongsu,
ade 3 org kakak yang sumer dah berumahtangga,
dan menjadi kan alasan rumah dan tangga itu sebagai pendinding utk tak basuh pinggan..

oh!
tidak adil sungguh..
aku jugak yang kena basuh..

nasib baik ade bibik kakak aku,
kurang sikit beban yang ditanggung..
ceh!
ayat poyo betul..

okey,
berbalik kepada topik,
kelebihan basuh pinggan..

basuh pinggan ni sebenarnye,
boleh mengeratkan hubungan suami isteri..
aku pelik,
kenape ar kakak aku n suami mereka,
takmau menjadi aktiviti basuh pinggan,
sebagai aktiviti tuk dilakukan bersama..

hahah..
kalau nak ikut otak berangan nie,
aku dapat bayangkan,
kalo aku membasuh pinggan bersama insan tersayang(hakkhakktuihh..),
mesti seronok..
hahah!!

jadi pada anda yang dah berumahtangga,
elok lah jadikan ini aktiviti harian,mingguan tak pun bulanan..
mesti hubungan anda semakin hari semakin sayang..

okey2..
tu utk yang dah kahwin..
yang tak kahwin??
jgn risau..
jgn khuatir kalau tangan anda kasar sebab selalu basuh pinggan..

sebab aper?..
nanti bile salam dengan bakal mak mentua,
mereka tahu,
yang bakal menantu mereka ni rajin buat keja..
heheheh..

erkk..
boleh pakai ker kelebihan basuh pinggan nie?..
cube sendiri baru tahu kot!

salam..

9 comments:

meera^da cute..*_* said...

laa...ingatkan ape tadi...

sudah kecut mecut jari jemariku membasuh pinggan di rumah..
mujur kat hostel nih kawan2 tlg basuh..hhhehee

sYeNgEt ke senget?? said...

suke ke tak kena buat gak -_-" nk start malas.. tapi kalau dah buat.. cam sonok la plak. hahha

cikgu isza said...

sape kata dah berumahtangga alasan x basuh pinggan,
akak basuh gak,
sian kat mak,
tapi akak mmg suka basuh pinggan
;)

norain ishak said...

@meeracute-haha..sampai kecut tuh.skg duk kat kolej,yippies,takde basuh pinggan..
@syenget-agak ar.bile basuh ramai2,syok tuh!
@cikgu-saye jd mangse buli kakak tuk basuh pinggan.haha.terpakse.akak mesti menantu feveret mak mertua kan?..hehe

kawie2020 said...

hahahhahaha... kawie memang x suka basuh pinggan tapi kalau kenduri kat kampung tuh paling suka buat keje basuh pinggan ler... hehhehehehehe

monica said...

sya suka cuci pinggan kalau sy ada ikut kenduri apa semua..keja paling senang..:)

joegrimjow said...

mak................


cppc
jom join contest best
;-)
link contest

norain ishak said...

@kawie-mmg seronok kalo waktu kenduri..
@monica-betul tuu,,

~aSHa~ said...

bleh buat adik ipar ni....uhuhu